GLAMI
StoryEditor

Analýza: Aké módne kúsky vyhľadávali Slováci v roku 2021?

26.01.2022, 09:20
Autor:
(red)(red)
Najobľúbenejším artiklom roku 2021 bol biely mestský kabát.

Módny vyhľadávač Glami na základe interných dát vyhodnocuje trendy a zmeny v nákupnom správaní užívateľov. Rok 2021 na Slovensku možno z pohľadu módy označiť za „sezónu striedania“ niekoľkomesačného lockdownu s obdobím úplného otvorenia obchodov a spoločenského života.

Analýza Glami dát v segmente online nákupov módy poukazuje na silný trend návratu do normálneho života a stavu pred pandémiou. Tieto zistenia priniesli vyhodnotenia zaujímavých štatistík a tiež porovnanie rokov 2020 a 2021.

Slováci pri nákupe módy aj naďalej preferovali pohodlie
Módny vyhľadávač zverejnil zaujímavé fakty o nákupnom správaní Slovákov počas uplynulého roku. Na rozdiel od užívateľov v susednej Českej republike, vyhľadávanie kategórií domáceho oblečenia u nás aj naďalej rástlo výrazným tempom:

  • oblečenie na spanie (+88 % v roku 2020, +69 % v roku 2021)
  • župany (+135 % v roku 2020, +47 % v roku 2021)
  • papuče (+210 % v roku 2020, +49 % v roku 2021)
  • spodná bielizeň (+108 % v roku 2020, +35 % v roku 2021)
  • teplákové súpravy s rastom +121 % v roku 2021 patria k najvyhľadávanejším výrazom minulého roka

Otváranie a uvoľňovanie opatrení spôsobilo nárast nákupov sezónneho oblečenia do exteriéru
Uvoľňovanie opatrení spôsobilo, že zákazníci sa prestali orientovať iba na domácu módu a začali vyhľadávať aj oblečenie na von. Potvrdzuje to aj nárast kategórií „choď von“, ako aj záujem o konkrétne kúsky, napríklad:

  • kabáty a bundy (+42 % v roku 2021)
  • nohavice (+40 % v roku 2021)
  • šaty (-26 % v roku 2020, +49 % v roku 2021)
  • kabelky (-2 % v roku 2020, +72 % v roku 2021)

Zdá sa, že Slovákov zaujali zimné aktivity, keďže takmer polovicu zo 40 najobľúbenejších produktov tvoria bundy a kabáty. Najobľúbenejším artiklom roku 2021 bol biely mestský kabát.

Ktorý bol najvyhľadávanejší kúsok roka 2021 na Slovensku?

  • Trendy tielka (tzv. crop topy) nemohli minulý rok v šatníku Slovákov chýbať a stali sa tak najobľúbenejším hľadaným výrazom.
  • Pohodlné čižmy boli ďalšou z najobľúbenejších kategórií produktov.
  • Na popredných priečkach sa umiestnili aj biele tenisky.
  • Dámske nohavicové kostýmy sú na vzostupe, rovnako ako široké nohavice pre ženy.
  • Prekvapením sú šaty, ktoré sa vracajú a záujem o ne prekročil úroveň pred koronou! Najobľúbenejšie z nich boli v roku 2021 elegantné šaty na rôzne príležitosti a všetky udalosti, na ktoré sa po dlhom období lockdownu nedočkavo čakalo – išlo najmä o krátke čierne šaty a košeľové šaty.
  • Na druhej strane bol zaznamenaný pokles vyhľadávania hitu minulého roka – mikinových šiat.

Na základe výsledkov štatistík si môžeme položiť otázku, či nám vyrastá nová generácia „koroniálov“? Oproti poklesu celkovej kategórie detí o -58 % v roku 2020, kategória dievčat vzrástla o 122 % a kategória chlapcov o 44 % v roku 2021.

Okrem vyhľadávania samotných produktov eviduje Galmi aj zmenu v zadávaní kľúčových slov. Zaujímavým je napríklad nárast vyhľadávania výrazu Sexi (+ 427 %) a Pánskej plus size módy (+ 187 %, nadmerné veľkosti).

01 - Modified: 2021-12-15 04:34:21 - Feat.: - Title: Prieskum: Polovica Slovákov uprednostňuje pri nákupe módy dobierku 02 - Modified: 2020-08-24 11:19:34 - Feat.: - Title: Módny prieskum: Iba 3 percentá spotrebiteľov nakupujú online, napriek strachu z koronavírusu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. november 2024 02:11