StoryEditor

Módny prieskum: Iba 3 percentá spotrebiteľov nakupujú online, napriek strachu z koronavírusu

24.08.2020, 09:40
Autor:
pzpz
A 39 percent ľudí bude nakupovať len absolútne potrebné oblečenie.

Z výskumu Fashion (Re)search, ktorý vydal vyhľadávač módy GLAMI vychádza, že 76 percent používateľov za posledné dva mesiace kúpilo nejaký módny kúsok. Až 92 percent z nich nakúpilo módu online a len časť sa vrátila aj do kamenných obchodov. Kvôli strachu z koronavírusu tento rok na dovolenku nepocestuje viac ako tretina opýtaných a z tohto dôvodu pravdepodobne nenakúpia ani letné oblečenie a sezónnu obuv.

Nakúpili ste v priebehu posledných dvoch mesiacov módu (oblečenie, doplnky alebo obuv) online?

  • Zákazníci v predchádzajúcich mesiacoch míňali viac peňazí za módu online (57 percent) ako v kamenných predajniach (14 percent).
  • Online nakupujú hlavne preto, že je to pre nich pohodlné.
  • 17 percent z opýtaných sa naučilo v e-shopoch nakupovať počas pandémie a už pri online nákupoch zostali.
  • Iba 3 percent ľudí nakupuje online z dôvodu, že majú strach z koronavírusu.
  • Pokiaľ ide o nákupy v kamenných predajniach, používatelia sú impulzívni - do kamenných obchodov zájdu hlavne vtedy, keď idú okolo a zaujmú ich zľavy vo výklade.

Kde ste v posledných mesiacoch nakupovali módu najčastejšie?

​Kvôli strachu z koronavírusu tento rok nepocestuje na dovolenku 36 percent opýtaných. Časť opýtaných používateľov svoje zahraničné plány zrušili (alebo im boli zrušené vzhľadom na situáciu) a miesto toho trávi dovolenku na Slovensku. Na Slovensku pôjde na dovolenku takisto 13 percent ľudí, ktorí takto jazdia pravidelne každý rok. 8 percent zákazníkov sa koronavírusu nebojí a aj napriek situácii vo svete cestujú na dovolenku k moru (polovica z nich pôjde zároveň aj na dovolenku na Slovensku). Približne 5 percent opýtaných na dovolenku nepôjde, lebo kvôli koronavírusu nemajú finančné prostriedky.

  • Aj napriek tomu, že 43 percent zákazníkov uviedlo, že cestovanie na dovolenku neovplyvňuje ich nákupy módy, bude na dovolenku nakupovať viac ako 73 percent z opýtaných.
  • 39 percent používateľov však bude nakupovať iba najpotrebnejšie produkty a základné kúsky.
  • 14 percent opýtaných bude nakupovať nové trendy kúsky.
  • Najviac peňazí minú na letné oblečenie.
  • Športové oblečenie a letná obuv sú na druhom a treťom mieste.
  • Za módu na dovolenku neplánovalo minúť žiadne peniaze iba 11 percent opýtaných.

Plánujete tento rok letnú dovolenku?

​V nasledujúcich mesiacoch budú zákazníci míňať najviac peňazí v obchodoch s cenovo dostupnou módou (30 percent). Dobrou správou však je, že Slovákov čoraz viac zaujíma udržateľná móda a značky, čo dokazuje aj to, že sa tento druh módy s 28 percent percentami umiestnil len kúsok za fast-fashion módou.

Význam udržateľnosti na Slovensku všeobecne rastie a dokazuje to aj fakt, že 20 percent opýtaných, ktorí nakupujú módu z druhej ruky, ju nekupujú so zámerom ušetriť. Zároveň takmer polovica používateľov už niekedy predala svoje nosené oblečenie.  Niektorí z nich svoje oblečenie takto predávajú pravidelne (13 percent). Zároveň sa potvrdzuje aj to, že kvalita produktov je pre Slovákov dôležitá. Viac ako 30 percent z opýtaných nechce robiť kompromisy v otázke kvality a radšej si za kvalitný kúsok priplatia. Takmer polovica užívateľov by kompromis síce urobila, ale nie pri všetkom, čo nakupujú. 

Za čo plánujú ľudia v nasledujúcom polroku minúť najviac peňazí?

Projekt Fashion (Re)search je dlhodobý výskumný projekt vyhľadávača módy GLAMI o stave slovenskej módnej e-commerce, založený na kontinuálnom zbere dát od slovenských používateľov internetu. Špeciálny “Covid-19: Deň po” report je založený na dátach z dotazníkového prieskumu s viac než 2400  užívateľmi slovenského internetu, ktorý prebehol od 27.7. do 5.8.2020.

01 - Modified: 2020-06-07 10:50:11 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: 20 percent Slovákov minulo na oblečenie viac peňazí než normálne. Ako sa zmenilo naše správanie v módnom e-commerce? 02 - Modified: 2020-06-10 07:34:09 - Feat.: 0 - Title: Dovolenkový prieskum: Rozpočty Slovákov sa znížili, napriek tomu bude leto rekordné 03 - Modified: 2020-06-18 08:43:49 - Feat.: 0 - Title: Dovolenkový prieskum: Polovica Slovákov zmenila cestovateľské plány 04 - Modified: 2020-07-02 15:00:47 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Optimizmus spotrebiteľov rastie pomaly, svoje výdavky aj naďalej zvažujú 05 - Modified: 2019-12-02 11:36:46 - Feat.: 0 - Title: GLAMI spustilo prvý vyhľadávač udržateľnej módy
01 - Modified: 2022-01-26 08:29:32 - Feat.: - Title: Analýza: Aké módne kúsky vyhľadávali Slováci v roku 2021? 02 - Modified: 2021-12-15 04:34:21 - Feat.: - Title: Prieskum: Polovica Slovákov uprednostňuje pri nákupe módy dobierku
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 09:26