Len krátko po tom, čo Kaufland oznámil, že zo svojej ponuky vyradil jednorazové plastové poháre, riad a slamky, prichádza s ďalšou novinkou v rámci svojej stratégie znižovania spotreby plastov. Končí aj s predajom všetkých jednorazových igelitových tašiek. Kampaň pripravila agentúra Respect APP.
Ročne si na Slovensku odnesieme domov takmer 470 kusov igelitových tašiek, čo je až dvakrát viac, ako je priemer v Európskej únii. Veľkú časť z nich tvoria práve igelitové tašky na jedno použitie, ktoré sa, bohužiaľ, rozkladajú až neuveriteľných 500 rokov! Len v Kauflande sa ročne predá 9 miliónov jednorazových igelitových tašiek, ktoré síce majú certifikát Blue Engel, čo znamená, že sú z 80 % ekologické, no ich jednorazové používanie aj tak zbytočne zaťažuje životné prostredie. Preto od 28.8. začína Kaufland s dopredajom starých zásob týchto igelitových tašiek a najneskôr od nového roka budú v Kauflande k dispozícii už len viacnásobne použiteľné tašky a tašky z biobavlny.
„Ochrana životného prostredia je pre nás veľmi dôležitá. Všetky kroky, ktoré v tomto smere podnikáme, sú súčasťou našej dlhodobej firemnej stratégie a aj v budúcnosti chceme v podobných aktivitách pokračovať. Jednorazový odpad predstavuje celosvetovo akútny problém a igelitové tašky na jedno použitie patria medzi jeho najproblematickejšie formy. Aj preto sme sa rozhodli ich úplne vyradiť z predaja,“ povedala Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.Kaufland ako prvý z veľkých obchodných reťazcov v roku 2017 vyradil z predaja najpredávanejšie ľahké igelitové tašky a upozornil na túto problematiku prostredníctvom kampane S igelitkou nemôžeš byť šik, v ktorej zábavno-poučnými videami poukázal na výhody textilnej tašky z biobavlny. Nedávno ako alternatívu k mikroténovým vreckám uviedol reťazec do predaja nové EKO sieťky na ovocie a zeleninu na viacnásobné použitie.
Kaufland je súčasťou REset Plastic, stratégie skupiny Schwarz na zníženie spotreby plastov.
„Igellitiho skice“ môžete vidieť vo vizuáloch na prospektoch či bilboardoch a zároveň sú súčasťou imidžového televízneho spotu.
Vizitka kampane:
Názov spotu: Končíme s plastovými taškami /Igeliti
Autor: Respect APP
Trvanie kampane: 28.8.-19.9
Dĺžka spotu: 30 sek
Reklamná agentúra: Respect APP
Realizačná agentúra/Produkcia: Respect APP
Media mix: 360
Ciele: Odkomunikovať informáciu, že Kaufland končí s predajom igelitových tašiek a nahrádza ich ekologickejšími variantami.
Posolstvá kampane: Jednorazové igelitové tašky predstavujú veľkú záťaž pre životné prostredie. Preto končíme s módou igelitových tašiek a od 28.8. budú igelitové tašky k dispozícii len do vypredania zásob. Nahradené budú taškami na viacnásobné použitie a taškami z biobavlny.