Prieskumná agentúra Go4insight poskytla Stratégiám zistenia z prieskumu, ktorý bol zameraný na monitorovanie sponzoringových aktivít na Slovensku. Venoval sa celej šírke oblastí ako kultúra, šport, vzdelávanie, charita, podpora lokálnych komunít a viaceré ďalšie.
S výrazným náskokom nad ostatnými značkami je spontánne najviac spájaná s oblasťou sponzoringu na Slovensku značka Orange. Z hľadiska odvetví je v popredí za retail Lidl, za média Markíza, spomedzi bánk SLSP a za neziskový sektor Dobrý anjel. Spomedzi meraných 65 podujatí, udalostí, osobností dosahuje 8 znalosť nad 90 % a pre všetky je charakteristické, že sú dlhodobo aktívne. V top 5 najznámejších nechýba Deň narcisov, Peter Sagan, Ples v opere, Festival Pohoda a detské ihriská Žihadielko.Medzi festivalmi na Slovensku sú veľké rozdiely v tom, do akej miery sú známe. V znalosti jednoznačne dominuje Festival Pohoda.
O prieskume: Údaje pochádzajú z prieskumu Sponzoring na Slovensku 2019, ktorý realizovala prieskumná spoločnosť Go4insight. Ide o kvantitatívny reprezentatívny online prieskum realizovaný na prelome apríla a mája na vzorke populácie SR vo veku 18 – 60 rokov (N=2 000 respondentov).
O tom, ktoré podujatia sú najznámejšie v oblasti hudba/festivaly/koncerty, ale aj o tom, ktoré podujatia, udalosti či osobnosti súvisiace so sponzoringom považujú Slováci za najsympatickejšie, sa dozviete v aktuálnom augustovom vydaní Stratégií.