StoryEditor

Značky svojimi reklamami búrajú tabu o menštruácii

16.10.2019, 14:50
Autor:
pzpz
Reklamu predstavila aj nezisková organizácia Period.org.

Známe značky a organizácie začínajú otvorene hovoriť o problémoch spojených s menštruáciou. Či už riešia vyššiu daň za tampóny, alebo pocity, ktoré v týchto dňoch žena prežíva. 

Pripojila sa k nim aj organizácia Period, ktorá upozorňuje na fakt, že vo viac ako 30 štátoch v USA sú menštruačné produkty predmetom dane z obratu, pretože sa nepovažujú za nevyhnutnosť. Nezisková organizácia sa s tým snaží niečo urobiť a tak organizuje celoštátne zhromaždenia s cieľom vyriešiť tento problém. Aby správu rozšírila ďalej, oslovila agentúru BBDO San Francisco, aby vytvorila video s názvom „SEE RED“, ktoré povzbudzuje ľudí, aby prehodnotili, ako má spoločnosť tendenciu zaobchádzať a hovoriť o menštruácii. Video je nasadené na sociálnych sieťach.

Organizácia Period.org uverejnila video krátko po tom, ako na problém upozornila aj značka vyrábajúca dámske hygienické produkty - Twinx. Reklamný spot MENstruation z dielne BBDO New York prekvapivo nezobrazuje ženy, ale mužov, ktorí majú menštruáciu. Ako sa vyjadril vedúci stratégie BBDO New York Crystal Rix, značka sa pokúša „o vybudovanie porozumenia“.

Na tohtoročnom festivale kreativity Cannes Lions bodovala aj práca Viva La Vulva od spoločnosti Libresse. Trojminútové video nezobrazuje nič iné, iba spievajúci ženský pohlavný orgán znázornený rôznymi predmetmi.

Grand Prix v kategórii PR v Cannes získala kniha proti daňovej diskriminácii The Tampon Book, ktorá upozornila na nerovnosť daňových sadzieb pre rôzny produkty. Cieľom nemeckého startupu, ktorý predáva ekologické tampóny, bolo poukázať na to, že knihy sú v niektorých krajinách zdaňované nižšou sadzbou ako tampóny. Prvé vydanie The Tampon Book sa vypredalo za jeden deň a v nasledujúcich dňoch spustila kampaň búrlivú debatu.

Predsedníčka PR poroty Michelle Huttonová zdôraznila, že je spolu s kolegami z poroty presvedčená, že kniha je skvelým príkladom modernej komunikácie. „Kombinuje kreativitu s PR remeslom. Kampaň je ukážkou, ako to môže ísť ruka v ruke,“ tvrdí Huttonová.

Adage

Oceňovanou prácou najprestížnejšieho festivalu kreativity v roku 2018 bola kampaň Blood Normal. Značka ženskej starostlivosti Bodyform v nej prvýkrát ukázala krv červenú, namiesto modrej tekutiny, ktorú používa ako ukážku menštruácie veľa značiek dodnes. Reklama zobrazuje ženy v období, kedy majú menštruáciu.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:30