Najcennejšou značkou sveta zostáva Apple. Jej hodnota sa zvýšila o deväť percent na 234 miliárd dolárov. Aj ďalšie tri priečky patria technologickým značkám, sú to Google, Amazon a Microsoft. Vyplýva to z rebríčka stovky najcennejších značiek sveta, ktorý dnes zverejnila výskumná spoločnosť Interbrand.
Celková hodnota všetkých značiek v rebríčku stúpla o 5,7 percenta na 2,13 bilióna dolárov. Celkom 26 značiek vykázalo dvojciferný percentuálny rast hodnoty.
Najrýchlejšie rastúcim sa stal sektor luxusu. Hodnota deviatich jeho značiek, ako Gucci, Louis Vuitton alebo Chanel, sa medziročne zvýšila o 11 percent. Z jednotlivých značiek najviac vzrástla hodnota Mastercard, o 25 percent.
Polovicu značiek v prvej desiatke tvoria technologické. Tento rok však vypadol z prvej desiatky Facebook, nahradil ho Disney. Nováčikov v rebríčku sú firma Uber na 87. mieste a LinkedIn na 98. priečke. Medzi 100 najhodnotnejších značiek sa po šiestich rokoch vrátil tiež Dell.
Spoločnosť Interbrand do výpočtu hodnoty značiek zahŕňa napríklad finančné výsledky produktov a služieb ponúkaných pod danú značkou či vplyv značky na zákazníka. Rebríček 100 najhodnotnejších značiek zostavuje už 20 rokov.
Interbrand upozornil, že od začiatku sa v rebríčku do dnešného dňa udržalo iba 31 značiek, vrátane Disney, Nike a Gucci. Naopak z rebríčka vypadlo 137 značiek, vrátane Nokia a MTV. Coca-Cola a Microsoft sú potom jedinými značkami, ktoré sa po celú dobu udržali v prvej desiatke.