StoryEditor

Slováci navštevujú hudobné festivaly hlavne doma na Slovensku. Najčastejšie menovali Pohodu

29.10.2019, 14:09
Autor:
TSTS
Vyplýva to z výskumu Nielsen Admosphere Slovakia na tému festivaly.

Väčšina internetových Slovákov pozná nejaké hudobné festivaly. Najčastejšie sa o nich informujú na internete, taktiež však z ďalších médií ako je rádio a televízia. Niektorí respondenti zdieľajú správy o hudobných festivaloch so svojimi blízkymi, čo je pre niektorých taktiež spôsob, ako sa o tomto druhu zábavy niečo dozvedieť.

Výskum spoločnosti Nielsen Admosphere sa uskutočnil na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panela.

Hudobné festivaly pozná 89 percent Slovákov, pričom o niečo viac sa toto tvrdenie týka opytovaných so stredným vzdelaním s maturitou a opytovaných s vyšším vzdelaním.

Respondenti, ktorí poznajú hudobné festivaly, najčastejšie menovali Festival Pohoda (92 percent); s väčším odstupom potom poznajú TopFest (52 percent) a Grape (41 percent), ktoré sú známejšie ľudom zo Západného a Stredného Slovenska a taktiež potom viac medzi vysokoškolákmi.

Približne dve pätiny respondentov uvádza festival Lodenica (38 percent), ktorý je známejší o niečo viac medzi mužmi. Hip Hop Žije (29 percent) a Uprising reggae (24 percent) sú naopak známejšie medzi ženami.

Nielsen Admosphere Slovakia

Viac ako polovica opytovaných sa o hudobných festivaloch dozvedá z internetu (66 percent), potom taktiež z rádia (52 percent) alebo z televízie (47 percent). Z rádia a televízie získavajú informácie o niečo viac muži.

Dve pätiny opytovaných sa informujú u svojich priateľov, známych alebo rodiny (41 percent), čo je výhodnejšie pre ženy a opýtaných zo Západného Slovenska, alebo potom prostredníctvom billboardov, plagátov a vonkajšej reklamy (39 percent), s čím sa stotožňujú skôr ľudia z Východného Slovenska.

Iba 20 percent respondentov, ktorí poznajú nejaký hudobný festival aspoň podľa názvu, uvádza, že tieto akcie navštevuje, a oproti tomu ďalších 36 percent internetových Slovákov hudobné festivaly navštevovalo skôr ale dnes už ich nenavštevujú. Návštevníci hudobných festivalov, súčasní aj tí bývalí, sa zúčastňovali alebo zúčastňujú týchto akcií hlavne doma na Slovensku (96 percent).

Ti, ktorí hudobné festivaly už nenavštevujú alebo ani nenavštevovali, uviedli, že najčastejším dôvodom je nedostatok času (39 percent), pričom stredná veková kategória sa s týmto tvrdením stotožňuje najčastejšie. Medzi ďalšie dôvody uvádzali opytovaní napríklad to, že nemajú nikoho, s kým by tento druh zábavy navštívili (23 percent). Ako ďalší dôvod uvádzali, že hudobné festivaly nemajú radi (22 percent), alebo že na nich nemajú dostatok financií (20 percent).

Bezpečnostné kontroly pri vstupe na hudobný festival chápe viac než polovica respondentov, títo ľudia uvádzali, že vedia, že kontroly slúžia pre ich ochranu (54 percent). 18 percent návštevníkov uviedlo, že im nie príliš podrobná prehliadka nevadí, 14 percent opytovaných respondentov naopak kontroly nevadia vôbec.

01 - Modified: 2023-03-07 14:37:22 - Feat.: - Title: Svieži vietor vo svete eventov. Už 25 rokov meníme podujatia na udalosti 02 - Modified: 2021-06-10 12:50:17 - Feat.: - Title: Agentúra Nielsen Admosphere vymenovala nového Commercial Directora pre Česko a Slovensko 03 - Modified: 2019-05-27 13:50:43 - Feat.: - Title: Televízií pripojených na internet na Slovensku mierne pribúda 04 - Modified: 2019-02-05 08:50:13 - Feat.: - Title: Prieskum: 8 z 10 užívateľov internetu sleduje televíziu denne 05 - Modified: 2019-01-31 07:51:46 - Feat.: - Title: Panelové dáta pre programatické nakupovanie reklamy AdArrows vstupujú na slovenský trh
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:09