Čo o HbbTV vedia Slováci a ako k nemu pristupujú, zisťoval výskum spoločnosti Nielsen Admosphere, ktorý sa uskutočnil na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panela.
Závery prieskumu:
- Počet televízií pripojených na internet mierne vzrastá: dnes ju má doma už nadpolovičná väčšina, 69 % respondentov, minulý rok to bolo 64 %.
- Miera využívania funkcií, ktoré smart TV ponúkajú, zostáva takmer rovnaké. Z tých, ktorí majú televíziu pripojenú na internet, využíva smart funkcie 33 % opýtaných často (raz za týždeň) a 30 % veľmi často (skoro každý deň).
- Čo sa týka znalosti pojmu HbbTV tj. hybridnej televízie, uviedli internetoví Slováci, že prevažne nevedia, čo to znamená (71 %). Toto číslo zostáva v porovnaní s minulým rokom takmer rovnaké.
- Neznalosť sa aj tento rok týkala viac žien než mužov. Percento divákov, ktorí HbbTV poznajú a na svojej televízií ho aj využívajú, zostalo tiež rovnaké (5 %).
- Najviac opýtaných využívajúcich smart TV používa na tomto zariadení YouTube (84 %), čo taktiež zodpovedá minuloročným údajom.
- Na druhom mieste je internetový prehliadač (46 %), aplikácie pre sledovanie filmov z archívu alebo požičovne filmov (33 %), a taktiež aplikácie pre prehrávanie/streamovanie hudby (20 %). Poradie funkcií, ktoré užívatelia používajú najviac zostalo teda totožné s údajmi z minulého roka.
- Za najviac prínosné služby, ktoré ponúkajú funkcie HbbTV, považujú internetoví užívatelia prístup do video archívu televíznych relácií jednotlivých staníc (63 %), pohodlnejší prístup k internetovému obsahu (YouTube, Facebook a ďalšie webové služby) a online službám televíznych staníc (53 %) a exkluzívny obsah doplňujúci a rozširujúci klasické televízne vysielanie (28 %).