StoryEditor

Ples v opere oslávi 20 rokov. Na jeho príprave pracujeme celý rok, hovorí Peter Princ z Monarchu

01.11.2019, 23:00
Za realizáciou Plesu v opere stojí od počiatku tím agentúry Monarch. O prípravách na blížiace sa jubileum sme sa rozprávali s Petrom Princom a Soňou Princovou.

Ples v opere začal písať svoju históriu v roku 2001 a odvtedy mu vždy patrí prvá sobota po sviatku Troch kráľov. Na začiatku bol zámer nadviazať na tradičnú plesovú tradíciu, no stala sa z neho najprestížnejšia spoločenská udalosť otvárajúca plesovú sezónu na Slovensku.

Autorom nápadu a realizátorom Plesu v opere je od počiatku tím agentúry Monarch. S Petrom Princom, CEO agentúry Monarch, a Soňou Princovou, Key Account Plesu v opere, sme sa rozprávali aj o blížiacom sa jubilejnom 20. ročníku.

Nápad vznikol pred takmer 20. rokmi. Predpokladali ste vtedy, že sa z Plesu v opere stane exkluzívna spoločenská udalosť pozorne sledovaná všetkými médiami?

Peter Princ: Príbeh Plesu v opere na spôsob susednej metropoly sme jednoznačne videli ako štart novej - nepretržitej tradície, akurát sme si nedokázali predstaviť tých dvadsať rokov kontinuálnej práce na udržaní úrovne, statusu, spoločenskej váhy, čo všetko to so sebou prináša. A určite sme netušili, že už vtedy tvoríme ukážkový príklad Live komunikácie.

Nezabudnuteľným býva otvárací ceremoniál. Môžete prezradiť alebo naznačiť, ako oslávite jubilejný 20. ročník plesu?

Peter Princ: Otvárací ceremoniál je „iba“ jedným kúskom skladačky plesu. Zároveň ale povestná čerešnička na torte. Tradične býva zložený z viacerých kreatívnych elementov, na ktorých pracujeme do poslednej chvíle a samotnú podobu často vidíme po niekoľkých dňoch skúšania až v deň generálnych skúšok. Aj keby sme čokoľvek naznačili, nezodpovedalo by to tomu jedinečnému zážitku a budovalo nepatričné očakávania.

Peter Princ, CEO agentúry Monarch

Soňa Princová: V posledných rokoch sme v otváracom ceremoniáli viac experimentovali, prepájali rôzne žánre, kedy diváci v rámci openingu zažili v historickej budove SND napríklad kombináciu world music a nášho folklóru, novocirkusovú akrobaciu alebo dokonca body drumming, beatbox a step… Pre tento rok pri príležitosti okrúhleho jubilea túžime vzdať hold opere, ktorá je s Plesom v opere aj touto budovou nerozlučne spätá a zároveň sa pripojiť k oslave storočnice SND.

Každý rok prinášate hosťom inovatívny hudobný program. V akom duchu sa bude niesť tento ročník?

Soňa Princová: Chceme si uctiť hostí tým, čo nám za tých dvadsať rokov najlepšie funguje v rámci celkovej atmosféry a pohodového flow výnimočného podujatia. Preto sú účinkujúci z oboch brehov Moravy vybraní harmonicky tak, aby sme hostí vyladili na tú najpríjemnejšiu domácu atmosféru.

Pripravujete aj nejaké špeciálne prekvapenie pre hostí?

Soňa Princová: Avizované prekvapenie prestáva byť prekvapením, to by sme skôr tízovali. Tu by sme radi podčiarkli hodnotu jedinečnosti Plesu v opere - neodmysliteľnou súčasťou značky sú aj hostia plesu, dekórum, ktoré prinášajú, vytvárajú. A pre ktorých je dôležité zachovať presnú očakávanú úroveň, kde nie je nutné sa tromfovať „prekvapeniami“, ale dodržať záväzok prestížneho spoločenského stretnutia s jasnou pridanou hodnotou v charitatívnom rozmere.

Soňa Princová, Monarch

Partnerom Plesu v opere je od počiatku spoločnosť Orange. Ako sa zrodila táto spolupráca?

Peter Princ: Ples vznikol v spolupráci s naším dlhodobým klientom, vo vzájomnej dôvere a viere, že práve takýto rozmer komunikácie a podujatia dáva zmysel. Spolu s Andreou Cocherovou sme dostali nápad vytvoriť vysoko prestížnu metropolitnú značku oslavy, zábavy, prestíže, reprezentácie a elegancie. Takú, ktorá by nadviazala na niekoľko storočí spoločensky dôležitú plesovú tradíciu, ktorá sa pestovala v minulosti v mestách po celom Slovensku, najmä v Bratislave.

K Plesu v opere patrí neodmysliteľne historická budova SND, ktorá sa na jedeň deň v roku zmení na tanečnú sálu. Ako vznikol tento nápad? Čím vás historické priestory limitujú a čím, naopak, vyvážia alebo prevýšia obmedzenia?

Peter Princ: Viac ako 134-ročná historická budova Slovenského národného divadla logicky predstavuje najmä priestorové interiérové limity, kedy výpravu, počet hostí, program prispôsobujeme nedostatku kapacity. Divadlo je nádherné, ale na ples poskytuje minimalistické využitie. Tu sa musíme poďakovať architektovi Milošovi Pietorovi, ktorý tieto obmedzenia šalamúnsky vyriešil a - napríklad - zakryl sedadlá v hľadisku parketom bez toho, aby niečo poškodil.

Soňa Princová: Na druhej strane je výrazná hodnota - genius loci, neopakovateľná kombinácia histórie, elegancie a kultúry.

Pozrite si, ako sa priestory divadla a samotné hľadisko menia na plesovú sálu:

​Od roku 2010 má Ples v opere aj dobročinný rozmer a doteraz rozdelil už 2 milióny eur. Každý rok vyzbiera okolo 250-tisíc eur. 

Soňa Princová: Dobročinnosť je predovšetkým spojená so CSR aktivitami spoločnosti Orange. Je pre nás cťou byť súčinní pri podpore skvelých projektov. Pre nás ako spolutvorcov podujatia je krásnym bonusom vidieť, ako Ples v opere využíva svoj spoločenský význam a popri priamej podpore charitatívnych projektov zároveň upriamuje pozornosť na tie rozmery spoločnosti, ktoré je výzvou meniť k lepšiemu.

Aký veľký tím a ako dlho pripravuje Ples v opere?

Peter Princ: Prípravy na novom ročníku plesu prebiehajú intenzívne počas celého roka, postupne sa do nich zapája rôzny počet externých spolupracovníkov a okruh partnerov a osobností. Len počas posledného týždňa príprav a samotného večera sa do realizácie zapojí vyše 600 ľudí.

Kto zastrešuje dramaturgia a réžiu večera?

Soňa Princová: Tradične hudobnú dramaturgiu a výber účinkujúcich konzultuje Monarch s hostiteľom Plesu v Opere - zástupcami Orange Slovensko. Na úvodnom ceremoniáli sme za tie roky spolupracovali so špičkovými hudobnými dramaturgami, ako s Matejom Drličkom, Oskarom Rózsom, aktuálne so Slavom Solovicom. Réžiu prvých štrnástich ročníkov mal v rukách Ján Ďurovčík, ktorý sa výrazne podieľal svojím rukopisom na tvare Plesu v opere. Šiesty rok spolupracujeme s režisérkou a choreografkou Janou Burkiewicz, ktorá má výrazný cit pre súčasné a kreatívne uchopenie otvorenia Plesu v opere.

Celoročné úsilie sa pretaví do jediného večera. Viete si ten večer užiť, alebo je to pre vás len stres?

Peter Princ: Satisfakciou za celoročné nasadenie býva zaplnený parket a spätná väzba, kedy si hostia atmosféru, hudbu, tanec užívajú. Ples aspoň vždy doteraz bol plný, bezprostredný, elegantný a uvoľnený. Stres k tomu neladí, a ak sa dostaví, ostáva v zákulisí. Veríme, že sa táto tradícia podarí aj pri 20. ročníku a aj pri tých nasledujúcich.

Čo je pre vás najväčším zadosťučinením?

Soňa Princová: Kredit a zmysluplnosť práce na najprestížnejšej spoločenskej značke AAA kvality. Potrebnú energiu nám prináša aj pridaná spoločenská hodnota v podobe spolupráce na dobročinných aktivitách nášho klienta Orange.

01 - Modified: 2021-09-27 15:54:53 - Feat.: - Title: Eventy budú v budúcnosti vyzerať inak ako pred koronou, hovorí Tomáš Ručkay, prezident asociácie eventových agentúr 02 - Modified: 2021-06-01 17:34:25 - Feat.: - Title: Päť kľúčových trendov pre budúce eventy 03 - Modified: 2021-03-11 06:36:06 - Feat.: - Title: Online event nenahradí živé podujatie. No môže byť výnimočným zážitkom 04 - Modified: 2021-01-28 08:00:41 - Feat.: - Title: Slovenská eventová agentúra má Grand Prix. Najvyššie ocenenie získala v medzinárodnej konkurencii 05 - Modified: 2020-12-18 14:32:32 - Feat.: - Title: Slovenská agentúra Creative PRO získala dvoch eventových "oscarov"
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. november 2024 09:52