Už tretíkrát máme na Slovensku možnosť vidieť, komu sa z pohľadu reklamnej kampane darilo na slovenskom YouTube v uplynulom roku najviac.
Rebríček YouTube Ads Leaderboard 2019 ovládla kreatívna agentúra Zaraguza, ktorá sa postarala o víťazné spoty pre klientov AXE, Popradská káva a Rexona. V online svete reklamy na YouTube zasahujú až 70 percent slovenskej populácie.
Úspešnými začínajú byť dlhodobé obsahové projekty, ako je tomu u Maybelline alebo McDonald’s. Čo sa ale nemení je dôraz na zvukovú stopu a známe tváre.
„Rovnako ako v minulom roku, aj tentokrát sa veľmi výrazne presadili spoty pracujúce s vtipom a humorom, ktorý patrí, rovnako ako hudba, k tým dlhodobo najúspešnejším stavebným prvkom,“ komentuje tohtoročný YouTube Ads Leaderboard rebríček Petr Houzar, Branding & Agency Lead Googlu pre Českú republiku a Slovensko. „Až 95 percent reklamy na YouTube je prehratých so zvukovou stopou, preto je hudba, prípadne voiceover veľmi dôležitým prvkom a dokáže diváka pri reklame udržať. Na výraznú hudbu vsadila polovica z ocenených prác,“ dodáva.
Funkčným prvkom je aj obsadenie známej tváre, v našom prostredí ideálne s dosahom ako na Slovenskú, tak Českú republiku. Axe pre svoju česko-slovenskú kampaň využilo najslávnejšieho lokálneho youtubera GogoMana. Rexona zase stavila na istotu a jej kampaňovou tvárou bol raper Rytmus. Skvelý ťah sa podaril výrobcovi energetického nápoja Tiger, ktorý si za svoju reklamnú tvár zvolil zápasníka MMA Attilu Végha, ktorého súboj s jeho českým náprotivkom bol jedným z najsledovanejších online prenosov minulého roka.
Na prvých troch priečkach sa dominantne umiestnila už spomínaná Zaraguza."Keď sme zakladali Zaraguzu, našou filozofiou bolo robiť kampane, ktoré neotravujú a predávajú. Žiaľ, stále žijeme v dobe, kedy sa marketéri viac spoliehajú na otravovanie zákazníkov a zaplatenie si pozornosti. O to viac ma teší, keď majú naši klienti odvahu bojovať proti tejto ortodoxii a dávajú nám príležitosť využívať platformu Youtube v plnej miere. Aj vďaka tomu sa naše kampane pravideľne umiestňujú v tomto prestížnom rebríčku. Youtube je práve to prostredie, ktoré vám dá úprimný feedback, či reklama u spotrebiteľov rezonuje, alebo sa musí spoliehať na veľký mediálny rozpočet, ” vysvetlil Michal Pastier, Group Creative Director Zaraguza CZ a SK.
1. miesto
GOGO feat. AXE – ALKOSEBAVEDOMIE
Značka: AXE
Kreatívna agentúra: Zaraguza
Mediálna agentúra: Mindshare
2. miesto
Popradská káva: Spoznajte múdrosť Pravého kávičkára
Značka: Popradská káva
Kreatívna agentúra: Zaraguza
Mediálna agentúra: Zaraguza
3. miesto
Rexona: Mesto je tvoje fitko
Značka: Rexona
Kreatívna agentúra: Zaraguza
Mediálna agentúra: Mindshare
4. miesto
Najkrajšie spoločné Vianoce I COOP Jednota I 2019
Značka: COOP Jednota
Kreatívna agentúra: Jandl
Mediálna agentúra: Jandl
5. miesto
Tiger Challenge: Attila Végh plní výzvu!
Značka: Tiger Energy drink
Kreatívna agentúra: Inhouse
Mediálna agentúra: Inhouse
6. miesto
Lipstick challenge: kolo rtěnek | Maybelline Make-up in the City
Značka: Maybelline
Kreatívna agentúra: McCann Prague
Mediálna agentúra: Wavemaker
7. miesto
Skadiaľ som, stadiaľ som, slovenského rodu som
Značka: Harmony
Kreatívna agentúra: Elite Solutions
Mediálna agentúra: Elite Solutions
8. miesto
O2 Internet na doma je dostupný už pre 96 % obyvateľov Slovenska
Značka: O2
Kreatívna agentúra: Oliver Agency & TRIAD
Mediálna agentúra: Performics
9. miesto
S Birellom nenafúkaš
Značka: Birell
Kreatívna agentúra: TRIAD
Mediálna agentúra: Wavemaker
10. miesto
Značka: McDonald's
Kreatívna agentúra: Bubble
Mediálna agentúra: Bubble
Vyhodnotenie najúspešnejších reklamných kampaní na slovenskom YouTube prebieha v súlade s globálnymi kritériami YouTube Ads Leaderboard. Finálne poradie je zostavené na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje počet videní, mieru organického zhliadnutia videa voči všetkým zhliadnutiam, mieru interakcie (palce či zdieľanie), čas strávený sledovaním videa a pod.
Globálne štatistiky YouTube:
- Viac ako 1,9 miliardy prihlásených používateľov mesačne.
- Každú minútu nahrajú používatelia YouTubu 400 hodín videa.
- Viac ako 70 percent času stráveného sledovaním videí pochádza z mobilných zariadení.
- Lokalizovaná verzia služby YouTube je dostupná vo vyše 90 krajinách a v 80 jazykoch.