Na začiatku marca sa v jeden deň na jednom mieste opäť stretne celá eventová brandža. Už piaty ročník veľtrhu EVENTEXPO ju privíta v nových priestoroch. O tom, aké ďalšie novinky prinesie, sme sa rozprávali s riaditeľkou veľtrhu Petrou Polákovou.
Piaty ročník eventového veľtrhu EVENTEXPO sa bude prvýkrát konať v priestoroch Incheba Expo arény. Prečo ste sa rozhodli pre zmenu?
Záujem o EVENTEXPO sa každým ročníkom zvyšuje, rastie záujem vystavovateľov a priestory Refinery Gallery nám už neposkytovali také možnosti, aké sme potrebovali. Dodávatelia prichádzajú v každom ročníku s väčšími expozíciami, čo bol jeden z hlavných dôvodov. Ďalším veľkým benefitom Incheby je lepšia dostupnosť a lepšie parkovacie možnosti. Snažíme sa, aby bol veľtrh každý rok nielen atraktívnejší pre návštevníkov, ale aj profesionálnejší pre vystavovateľov. Dá sa povedať, že za tie roky sme už dorástli na Inchebu.
Na čo sa môžu návštevníci tešiť?
EVENTEXPO je jediný eventový veľtrh na Slovensku, kde sa v jeden deň a na jednom mieste stretne celá eventová komunita. Vystavovatelia prinášajú plno noviniek a trendov určených pre všetkých, ktorí sa zaoberajú event marketingom. V jeden deň sa tu odprezentuje viac ako sto subjektov – hotely, eventové priestory, technologické a technické riešenia eventov, dodávatelia služieb, cateringové spoločnosti, umelci, ktorí sú vždy zaujímavým spestrením dňa, nechýbajú produkčné spoločnosti a, samozrejme, eventové agentúry.
Tento rok sa EVENTEXPO koná v ten istý deň a na tom istom mieste ako Profesia days. Čo vám prináša toto spojenie?
My sa s Profesia days nespájame, skôr je to tak, že sme sa ocitli v rovnaký deň na rovnakom mieste a podarilo sa nám nájsť pozitíva pre obidve strany. Už v predchádzajúcom ročníku sme mali v rámci EVENTEXPO úspešný kariérny stánok, na ktorom sme hľadali mladé talenty, ktoré by chceli pracovať v eventovom sektore. Náš kariérny stánok sa tento rok ocitne na ploche Profesia days. Do portfólia HR oddelení, ktoré na Profesia days prezentujú svoje spoločnosti, patrí aj organizovanie eventov. Veríme, že v stredu 4. marca zavítajú títo HR profesionáli do Expo arény a prídu si po inšpiráciu.
Koľko vystavovateľov sa zúčastní na veľtrhu EVENTEXPO?
Posledné tri ročníky sme prekročili počet 100 vystavovateľov. EVENTEXPO dlhodobo potvrdzuje svoju kvalitu a silnú pozíciu na slovenskom a českom trhu. Tento rok evidujeme nárast nových vystavovateľov a ak k nim prirátame stabilných, veríme, že budeme atakovať hranicu 150 subjektov. Byť na EVENTEXPO je prestíž s veľkým business potenciálom.
Prvý ročník veľtrhu ste realizovali v roku 2011. Ako sa zrodila táto myšlienka?
EVENTEXPO je projektom eventovej agentúry Wondericon. Keďže si myslíme, že know-how agentúry nie sú kontakty na subdodávateľov, ale profesionálny event manažment, rozhodli sme sa celý trh touto formou edukovať a pozdvihnúť event marketing na vyššiu úroveň.
Podobný veľtrh sa organizuje aj v Česku, ako ho vnímate?
Český veľtrh EVENT FEST poznáme a pravidelne sa na ňom zúčastňujeme. Tento rok to bude už tretí ročník, čo ho organizuje jeden z našich partnerov Firemní akce.cz. Za tie roky partnerskej spolupráce sme si navzájom nápomocní a nevnímame sa ako konkurencia. Toto partnerstvo nám prináša zaujímavý počet návštevníkov aj z Česka.
Uvažovali ste o ročnej periodicite?
Ročná periodicita by bola na možnosti nášho trhu trochu prirýchla a z reakcií vystavovateľov cítime, že dva roky je zatiaľ optimum. V našej brandži nie sme s dvojročnou periodicitou ojedinelí, ani vo svete sa veľtrhy tohto typu nekonajú každoročne.
Koľko trvá organizácia takéhoto podujatia?
Približne pol roka sa mu venujú traja event manažéri, mesiac pred veľtrhom sa do príprav veľtrhu postupne zapája celá produkcia agentúry Wondericon.
Akú návštevnosť očakávate?
Veríme, že zmena priestorov veľtrhu spôsobí nárast návštevnosti, očakávame viac ako 2 000 návštevníkov, čo v spojitosti s Profesia days môžeme aj výrazne prekročiť. Necháme sa príjemne prekvapiť. Tešíme sa na vás všetkých 4. marca v Incheba Expo aréne.