Americkej firme Facebook, ktorá prevádzkuje rovnomennú sociálnu sieť, klesajú kvôli koronavírusu príjmy z reklamy. Ľudia síce na sociálnych sieťach trávia z obáv pred epidémiou viac času, ale kvôli rozhodnutiu vlád zavrieť obchody nie sú firmy ochotné do reklamy toľko investovať. Facebook, pre ktorý predstavuje reklama takmer jediný zdroj príjmov, to uviedol vo svojom oznámení.
"Nespeňažujeme početné služby, u ktorých zaznamenávame zvýšený záujem. Pozorujeme, že náš reklamný biznis slabne v krajinách, ktoré kvôli obmedzeniu šírenia choroby COVID-19 podnikli rázne opatrenia," uviedla firma.
Facebook spresnil, že minulý mesiac si ľudia v mnohých krajinách, ktoré sú nákazou najhoršie zasiahnuté, prostredníctvom sociálnej siete vymenili o viac ako 50 percent viac správ. Napríklad v Taliansku trávia ľudia na platforme o 70 percent viac času. V troch a viacčlenných facebookových skupinách pozorovala firma vo februári dokonca viac než 1 000 percentný nárast aktivity.
Ktorých trhov sa pokles dopytu po reklame týka, Facebook neoznámil. Neuviedol ani jeho rozsah. Podobným problémom zrejme čelí ďalšia sociálna sieť Twitter. Tá síce v prvom štvrťroku vykázala nárast počtu aktívnych používateľov, kvôli pandémii ale očakáva prevádzkovú stratu.
Akcie Facebooku v reakcii odpísali zhruba percento. Utorkové obchodovanie uzavreli rastom o 8,7 percenta na vlne všeobecného optimizmu vďaka pripravovanej pomoci na podporu ekonomiky. Dow Jonesov index tak zaznamenal najvýraznejší percentuálny nárast od roku 1933.