Potraviny, drogérie, trafiky či obchody s predajom krmív pre zvieratá sú vždy v nedeľu zatvorené. Je to sanitárny deň a deň, keď si majú oddýchnuť zamestnanci.
Spoločnosť GfK sa v tejto súvislosti rozhodla pozrieť na to, aký význam mali pre kupujúcich práve nedeľné nákupy.
Hoci v nedeľu míňali kupujúci len 10 percent zo svojich výdavkov na potraviny, nápoje a drogériu, všeobecne môžeme povedať, že typické pre veľké nákupy zvykli byť práve víkendy.
Najviac z víkendového nakupovania profitovali hypermarkety, diskonty a online.
Keďže staršia generácia chodievala nakupovať skôr v priebehu týždňa a naopak, v nedeľu navštevovala obchody v oveľa menšej miere, nedeľné zatvorenie obchodov ju ovplyvní najmenej.