Veľkonočné nákupy sú z hľadiska nákupu potravín prvým silným obdobím v roku, čo sa týka množstva nákupu, ale aj vynaložených prostriedkov na tovar. Domácnosti pred Veľkou nocou nadpriemerne nakupujú hlavne výrobky charakteristické pre Veľkú noc.
V zvýšenej miere sa nakupujú alkoholické a nealkoholické nápoje, sladkosti, mlieko, maslo, rôzne prípravky používané pri pečení alebo ozdobovaní, majonéza aj mäsové produkty, ako napríklad šunky či klobásy.
Výrazne sa zvyšujú aj výdavky na rôzne čokoládové cukrovinky a sladké odmeny pre šibačov.
Kde najviac nakupujeme?
Z hľadiska výdavkov domácnosti najviac nakupujú pred Veľkou nocou v hypermarketoch a supermarketoch. V hypermarketových formátoch nakupujeme väčšinu potraviny na veľkonočný stôl, ide najmä o produkty ako sú alkoholické nápoje, majonéza, vajcia, sladkosti a pod.
Mäso na Veľkú noc nakupujú slovenské domácnosti okrem hypermarketov aj v supermarketoch, či špecializovaných predajniach, ako sú mäsiarstva.
Pred Veľkou nocou sú typické aj nákupy v zvýhodnenej cene a domácnosti ich radi využívajú. Zvýhodnené ceny využili predovšetkým na nákup alkoholu, nealkoholických nápojov či sladkostí. Podiel výdavkov na nákupy v akcii v prípade týchto kategórií tvorí viac ako polovicu.
O prieskume: Všetky uvedené informácie pochádzajú z kontinuálneho monitoringu nákupného správania domácností GfK Consumer Panel Services za rok 2016.