chocolissimo.sk
StoryEditor

Slováci pred Veľkou nocou najviac nakupujú alkohol, nealko a sladkosti

01.04.2018, 08:00
Autor:
TSTSpzpz
Počas veľkonočného týždňa si doprajeme o tretinu viac ako počas priemerného týždňa v roku.

Veľkonočné nákupy sú z hľadiska nákupu potravín prvým silným obdobím v roku, čo sa týka množstva nákupu, ale aj vynaložených prostriedkov na tovar. Domácnosti pred Veľkou nocou nadpriemerne nakupujú hlavne výrobky charakteristické pre Veľkú noc.

V zvýšenej miere sa nakupujú alkoholické a nealkoholické nápoje, sladkosti, mlieko, maslo, rôzne prípravky používané pri pečení alebo ozdobovaní, majonéza aj mäsové produkty, ako napríklad šunky či klobásy.

Výrazne sa zvyšujú aj výdavky na rôzne čokoládové cukrovinky a sladké odmeny pre šibačov.

Kde najviac nakupujeme?

Z hľadiska výdavkov domácnosti najviac nakupujú pred Veľkou nocou v hypermarketoch a supermarketoch. V hypermarketových formátoch nakupujeme väčšinu potraviny na veľkonočný stôl, ide najmä o produkty ako sú alkoholické nápoje, majonéza, vajcia, sladkosti a pod.

Mäso na Veľkú noc nakupujú slovenské domácnosti okrem hypermarketov aj v supermarketoch, či špecializovaných predajniach, ako sú mäsiarstva.

Pred Veľkou nocou sú typické aj nákupy v zvýhodnenej cene a domácnosti ich radi využívajú. Zvýhodnené ceny využili predovšetkým na nákup alkoholu, nealkoholických nápojov či sladkostí. Podiel výdavkov na nákupy v akcii v prípade týchto kategórií tvorí viac ako polovicu.

O prieskume: Všetky uvedené informácie pochádzajú z kontinuálneho monitoringu nákupného správania domácností GfK Consumer Panel Services za rok 2016.

01 - Modified: 2018-04-02 06:08:52 - Feat.: 0 - Title: Slovákom cez Veľkú noc zatvorené obchody neprekážajú, lekárne by mohli dostať výnimku
01 - Modified: 2022-06-22 13:11:36 - Feat.: - Title: Prieskum: Čo tvorí online košík Slovákov? 02 - Modified: 2020-04-08 14:21:06 - Feat.: - Title: Zatvorené obchody v nedeľu najmenej ovplyvnia seniorov. O profit prídu najmä hypermarkety 03 - Modified: 2018-06-04 08:40:20 - Feat.: - Title: GfK na Slovensku utlmuje svoju činnosť 04 - Modified: 2018-01-03 11:38:32 - Feat.: - Title: Slováci očakávajú, že rok 2018 bude lepší 05 - Modified: 2018-01-02 08:41:37 - Feat.: - Title: Podľa prognóz bude digitálna transformácia v biznise kľúčová
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:19