StoryEditor

Creative Express 2020: Našou úlohou nie je vyhrávať ceny, našou úlohou je riešiť problémy

Aj v tomto duchu sa niesol workshop, ktorý absolvovali Karin Hykšová a Tomáš Romanec.

Aj tento rok mal intenzívny trojdňový workshop Creative Express slovenské zastúpenie. Podujatie, ktoré sa odohráva každý rok v inom meste, tentokrát zakotvilo v súvislosti s mimoriadnou situáciou vo virtuálnom priestore. Do zadania sa pustili dvaja mladí kreatívci Karin Hykšová z Wiktor Leo Burnett a Tomáš Romanec z MUW Saatchi a Saatchi. 

V čom bol tento ročník iný ako predchádzajúce?

Ako už bolo spomenuté, kvôli aktuálnej situácii sa workshop presunul na online platformu. Bolo to samozrejme iné pracovať s kreatívcami z celej Európy z pohodlia obývačky, čo malo aj svoje výhody, avšak osobný kontakt na brainstormingoch je nenahraditeľný. 

Asi jedným z najväčších rozdielov, bolo aj to, že tento rok sa prezentované koncepty ponúkajú na zrealizovanie klientom, vďaka spolupráci Creativ Expressu s Düseldorffskou agentúrou mStudio. Čiže je celkom pravdepodobné, že čoskoro uvidíme celoeurópsku kampaň vytvorenú mladými kreatívcami.

Klient? United Europe 

Tohtoročné zadanie bolo prispôsobené aktuálnej situácii a bolo na tému Covid-19. Kreatívci sa s ním mali popasovať ako najlepšie vedeli a priniesť riešenia, ako znova vzbudiť optimizmus u Európanov, a ako ich “nakopnúť” k lepším začiatkom.

Trojdňový workshop sa začal úvodnými prezentáciami. Tých sa chopili mentori, ku ktorým boli pridelené štvorčlenné tímy. Po prezentáciách nás presunuli do virtuálnych miestností, kde sa začalo pracovať na zadaní. Každá skupina zvolila inú stratégiu, aby v nedeľu večer, v priamom prenose odprezentovali nápad, ktorý stojí za to. 

Bolo zaujímavé sledovať, ako malú ľudia v každej krajine odlišný postup práce, čo je pre nich dôležité v rámci kreatívneho procesu, a čo naopak nie. Najcennejší bol ale pohľad mentora. V Tomášovom tíme to bol kreatívny riaditeľ Lisabonskej agentúry Fuel- Marcelo Laurenço. Jeho odkaz pre skupinu bol: “Nebojte sa partnerstiev, ako niečoho, čo poškodí váš brand. Ak má partnerstvo zmysel, vašej kampani to môže dodať iba svaly.” Karin mala ako mentora Jamshida Alamutiho- CEO Pi Shool. Jeho slová do boja boli: “Reklama musí byť dômyselná a šokantná - skúsme byť provokatívni ale veľmi šikovným spôsobom.” Koncept bol postavený na insighte: “Humans are egocentric by nature. And when bad things happen, people usually save their asses first".

Creative Express bola skvelá skúsenosť, ktorú sa zaručene oplatí zažiť, aj online. Veď nie každý deň máte príležitosť spolupracovať s rovesníkmi zo 17 krajín Európy, pre klienta - občania Európskej únie.

Záverečné prezentácie všetkých tímov:

01 - Modified: 2019-08-05 08:11:25 - Feat.: 0 - Title: Creative Express 2019: Keď sa porotcovia z Cannes stanú vašimi kolegami
01 - Modified: 2023-09-29 07:33:10 - Feat.: - Title: Creative express: Vlak, ktorý si nechceš nechať ujsť 02 - Modified: 2020-04-06 13:53:42 - Feat.: - Title: Creative Express 2020: Posledná šanca pre mladých kreatívcov prihlásiť sa 03 - Modified: 2019-04-24 07:50:35 - Feat.: - Title: Creative Express spolu s ADC Europe organizuje program na vzdelávanie mladých kreatívcov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 09:07