Všetky eventové agentúry, teda aspoň drvivá väčšina, sa v dnešnej dobe snažia prežiť. Nie je to ľahké, pretože služby, ktoré sme ponúkali, sú v dnešnej dobe pri platných opatreniach nerealizovateľné.
Od začiatku sme si boli vedomí, že sme prví na zozname firiem, ktoré sa dostanú do finančných problémov a budú musieť vykonať zásadné opatrenia na to, aby svoje firmy, ktoré budovali niekoľko rokov, dokázali v stave hybernácie udržať a uživiť niekoľko mesiacov. Aspoň kým sa nezlepší situácia do takej miery, aby bolo možné vytvárať eventy a B2B komunikáciu, aj keď v obmedzených podmienkach.
Čakať sa však nedá dlho, a preto väčšina agentúr pristúpila k reštrikčným zásahom okamžite. Lenže nech urobíte akékoľvek opatrenia, nie je firma, ktorá by mala reálne rezervy na dlhšie obdobie ako dva mesiace. Už dnes je jasné, že eventy sa nerozbehnú skôr ako o pol roka.
Časť agentúr sa snažila hľadať aj iné možnosti svojho zamerania, časť zmenila biznis a časť sa vydala cestou ponúkať to, čo vedia najlepšie, len na inej platforme. Toto je príbeh viacerých agentúr aj v BTL asociácii.
Online eventy majú tiež svoje limity
Hneď v úvode si však treba povedať, že žiadna verzia eventu na online platforme nie je eventom v tom zmysle, ako sme ho poznali a nedosiahneme s ním ani ten istý efekt. Viem, že množstvo pozitivistov hovorí, že je to nová príležitosť, ktorá ponúka veľa možností, ale úplne tak to nie je.
Samotný event je postavený na súlade viacerých vnemov, ktoré vám vytvoria komplexný zážitok ako želaný efekt. Zanechá vo vás stopu, a to nielen pamäťovú, ale aj pachovú, chuťovú a rôzne iné typy cielených odkazov. Tie sa vám vždy vynoria pri návrate na dané miesto alebo pri stretnutí sa s daným produktom.
Online event, hoci je určite zaujímavým spôsobom strávenia času, preto nikdy nebude schopný nahradiť ten skutočný. A, samozrejme, z pohľadu agentúr ani investíciami, ktoré doň bude klient ochotný vložiť.
Je veľa možností online eventov a tak klienti, ako aj agentúry s nimi pracujú podľa svojich možností a finančnej náročnosti. Neplatí, že všetko na internete je lacné. Môžu to byť len jednoduché streamingy cez známe platformy, čo robí väčšina agentúr. Náklady sú minimálne a rovnako výstup je limitovaný možnosťami danej platformy.
Ak máte chuť a odvahu investovať viac a chcete, aby mal event aj čiastočne profesionálny „look“, pôjdete do kombinácie viacerých platforiem. Tak, aby ste do streamingu vedeli vložiť aj svoju grafiku, prípadne logo alebo produkt. Čo už, pokiaľ nejde len o tímové stretnutie, dáva trošku väčší zmysel.
Nadstavbou je vytvorenie pocitu televíznej relácie, teda produktu, ktorý vám dáva možnosť nadizajnovať si priestor a využívať oveľa viac technológie.
Viac technológie, samozrejme, znamená aj viac možností a viac komfortu pre spíkrov, ale zároveň väčšiu náročnosť na profesionálny tím. Je potrebná tiež dlhšia príprava, pretože tak ako každý event, aj ten onlinový si ju vyžaduje v prípade jeho profesionálneho uchopenia. Príprava má viac fáz a zložiek, do ktorých vstupujú nielen scénograf, 3D grafik, ale aj operátor v réžii a samotný režisér.
A celý tento tím a reťazec potom zabezpečí naozaj kvalitný a v princípe aj bezkontaktný, resp. zdravotne neškodný online event, v ktorom sa nachádza len nevyhnutné množstvo ľudí a čo sa dá, je riadené na diaľku.
No Covid Event
Doba onlinu a technológií je žičlivá, a preto dnes už je možné robiť aj zásadnejšie nadstavby, ako napríklad virtuálny event s reálnymi tvárami za jedným stolom alebo v jednom priestore.
Dokonca sa dá vytvoriť event, v ktorom budú aj všetci pripojení účastníci reálne sedieť na svojich miestach, ale to sa už rozprávame o naozaj náročnom projekte, jednak z časového, ale aj z finančného hľadiska.
Online priestor naozaj ponúka rôzne možnosti a rôzne spôsoby vyhotovenia a aj samotné agentúry dokážu ponúknuť tieto riešenia a dať do nich aj kreatívu. Stále však bude platiť, že je to len dočasnou náhradou za live event, ktorého viacsmerné podnety sú v online nerealizovateľné a často nedokážu vytvoriť ani taký efekt.
Z toho dôvodu a tiež z dôvodu, že v našom reťazci sa nenachádzajú len agentúry, ale množstvo subdodávateľov, technikov, kreatívnych zložiek, umelcov a množstvo iných ľudí, ktorí eventmi a vďaka eventom žili, sa snažíme ako BTL asociácia komunikovať všade naše vlastné opatrenia, vďaka ktorým by sme boli schopní naštartovať tento segment v duchu No Covid Event.