Nemecká značka Hornbach spustila svoju globálnu jarnú kampaň, ktorou pripomína, že „bohatstvo života začína v tvojej záhrade“. Súčasťou kontroverznej kampane sú okrem iného aj outdoorové vizuály, na ktorých zobrazuje intímne chvíle drobného hmyzu.
Online video nám rovnako ako vizuály reklamnej kampane ukazuje pohľad zblízka na párenia rôznych záhradných tvorov. Po tom, ako si pozrieme napríklad sex slimákov, sa v zábere kamery objaví nadšená záhradníčka, ktorej tvár má dať najavo vášeň pre záhradu a to, čo sa v nej deje.
"Náš sortiment neustále kontrolujeme a rozširujeme, a to práve aj vo vzťahu k prírode. Je pre nás dôležité nielen to, aby mal zákazník veľký výber, ale aby sa mu ku každému projektu tiež dostalo čo najlepších rád," cituje portál Mediaguru Davida Kolářa , marketingového riaditeľa spoločnosti Hornbach pre Českú republiku a Slovensko.
Kampaň kreatívne zastrešila dlhodobo spolupracujúca agentúra Heimat Berlin, pričom ide o jej dvadsiatu jarnú kampaň v poradí. Spot vznikol v réžii Haukeho Hilberga.
Aktuálna kampaň nie je jedinou, ktorú by sme v komunikácii značky mohli označiť za kontroverznú. Minulý rok na jar Hornbach predstavil reklamný spot, v ktorom si muži pracujúci v záhrade vyzlečú svoje oblečenie, ktoré je následne vákuovo zabalené a odoslané do nešpecifikovanej ázijskej krajiny, kde si ho žena kupuje zo samoobslužného automatu. Reklama vyvolala vlnu kritiky a pobúrenie najmä v Južnej Kórei.