Slováci sú hrdí na slovenské tradície, zvyky a symboly. S hrdosťou nosia šaty s folklórnymi prvkami, fandia nielen našim reprezentantom v hokeji a futbale, ale aj v ďalších športoch ako je lyžovanie, biatlon, v lete cyklistika, či kanoistika. A podľa prieskumov chcú nakupovať aj slovenské potraviny. Na boom v záujme a preferencií slovenských potravín u zákazníkov reagujú aj maloobchody.
Spoločnosť Billa spustila nový projekt na podporu predaja slovenských potravín. V každej jednej predajni Billa na Slovensku nastala „Doba slovenská“. Zviditeľňujú sa slovenské výrobky na pultoch i v chladiarenských vitrínach, čerstvý i trvanlivý sortiment. Súčasťou konceptu je aj vzdelávanie a informovanie o tradíciách, výhodách a ľudských príbehoch, ktoré sú spojené so slovenskými potravinami a dodávateľmi.
Spoločnosť Billa sa verejne zaviazala už koncom minulého roka zvýšiť predaj slovenských potravín o 10 percent, a zároveň aj navýšiť ich podiel na svojich pultoch. Za prvý kvartál tohto roka už vzrástol medziročne predaj slovenských potravín v Bille o viac ako 14 percent.
Trendom je lokálnosť, čerstvosť a kvalita
„Projekt Doba slovenská je prejavom hrdosti na lokálne výrobky a symbolom dôvery v kvalitu slovenských potravín. Pozorne načúvame našim zákazníkom a v súlade s tým, čo majú radi, upravujeme našu ponuku. Naším cieľom je ponúknuť spotrebiteľovi široký sortiment a prichádzať s novinkami. Mala by to byť jeho voľba, ktorý z mnohých produktov si vyberie," povedal pri príležitosti odštartovania dlhodobého projektu Dariusz Bator, generálny riaditeľ spoločnosti Billa na Slovensku.
Billa od začiatku tohto roka svoju ponuku nových produktov od slovenských dodávateľov rozšírila o viac ako 80 nových výrobkov. "Trendom posledného obdobia sú lokálne, čerstvé a kvalitné potraviny od domácich výrobcov. Práve tie sa snažíme zaradiť do nášho sortimentu už niekoľko rokov, veď aj naša obľúbená privátna značka Slovenská farma je tu už od roku 2013. Veríme, že Doba slovenská ešte viac prispeje k hrdosti a obľúbenosti slovenských potravín,“ dodal Bator.
Na predstavení nového projektu sa zúčastnil aj minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Ján Mičovský. „Uplynulé mesiace nám jasne ukázali, aká dôležitá a nevyhnutná je podpora slovenských potravinárov. Byť patriotom je však pre naše potravinárstvo kľúčové nielen v tých kritických, ale aj v dobrých časoch. Našou prioritou je zvyšovanie potravinovej sebestačnosti Slovenska, v ktorej dostupnosť slovenských potravín v obchodoch hrá kľúčovú úlohu. Slovenské potraviny si skutočne zaslúžia viac priestoru na pultoch a lepšie zviditeľnenie,“ uviedol minister.
Podpora slovenských dodávateľov
Billa zvyšuje podiel slovenských výrobkov na svojom pulte z roka na rok. „V minulom roku sme predali slovenské potraviny v hodnote viac ako 321,5 milióna eur. V mnohých kategóriách prekračuje podiel predaja slovenských výrobkov viac ako polovicu, napr. v oblasti mäsových výrobkov, lahôdok, pečiva, mliečnych výrobkov, nápojov. Veľmi ma teší, že sa nám v minulom roku podarilo dohodnúť spoluprácu s viac ako 20 novými slovenskými dodávateľmi a na našich pultoch pribudli od nich desiatky nových produktov. Zároveň by som rád vyzdvihol, že komunikujeme s ďalšími slovenskými producentami o novej spolupráci. Som rád, že môžem povedať, že z TOP 50 našich dodávateľov tvoria slovenskí takmer polovicu,“ upresnil Bator. Medzi najobľúbenejšie slovenské potraviny v Bille patria rožok, maslo, šunka, kuracie rezne, zemiaky a mlieko.
„Oceňujem snahu spoločnosti Billa v oblasti zvýšenia podielu slovenských výrobkov na pultoch svojich predajní. Teší ma skutočnosť, že Billa nemá problém sa zapojiť aj do nových a zdanlivo neznámych projektov, čo sa ukázalo nedávno pri zahájení predaja slovenských jahniat, kde Billa ako prvá spustila predaj tejto kvalitnej slovenskej lahôdky. A projekty ako sú „Doba slovenská“ napomáhajú k tomu, aby sa zo slovenského vidieka stalo skutočné miesto pre život a aby aj slovenské mestá mali vždy k dispozícii zdravé slovenské potraviny," uviedol Jaroslav Karahuta, predseda parlamentného výboru pre pôdohospodárstvo a životného prostredie.
Spoločnosť BILLA podporuje celoslovenských i lokálnych výrobcov dlhodobo. Príkladom je ponuka produktov pod privátnou značkou Slovenská farma. Toto označenie je garanciou 100 percentného slovenského pôvodu, aktuálne sú takto v predajniach Billa označené ovocie a zelenina, ale aj mäso. „Práve ovocie a zelenina je kategória, v ktorej rastie podiel predaja slovenských produktov najrýchlejšie, o takmer pätinu. Slovenská farma je však len jednou z privátnych značiek Billa na Slovensku. Tržby za predaj výrobkov pod privátnymi značkami predstavujú v Bille zhruba 21 percent z celkových tržieb, pričom medziročne zaznamenáva Billa nárast o zhruba 2-3 percentá. Slovenské produkty v rámci privátnych značiek tvoria až 42 percent obratu na celom obrate privátnych značiek, pričom prevládajú čerstvé produkty – mliečne výrobky, chlieb a pečivo, ovocie a zelenina a mäso,“ dodal riaditeľ spoločnosti Billa.