Gettyimages
StoryEditor

Kaufland mení zloženie výrobkov. V produktoch vlastných značiek vylúči mikroplasty

18.06.2020, 19:10
Autor:
redred
Kaufland chce do roku 2025 znížiť spotrebu plastov o 20 percent.

V rámci stratégie REset Plastic si reťazec Kaufland dal za cieľ do roku 2025 znížiť spotrebu plastov o 20 percent.

Vylúčenie mikroplastov z receptúry vlastných produktov je jedným zo spôsobov, ako prispieva k dosiahnutiu cieľa a tým znižuje aj svoju záťaž na životné prostredie.

Zloženie kozmetických, pracích a čistiacich produktov vlastných značiek začal Kaufland meniť v roku 2013. Cieľom je do konca budúceho roka upraviť ich zloženie tak, aby neobsahovali žiadne pevné ani tekuté mikroplasty.

„Naša spoločnosť preberá ekologickú zodpovednosť za zákazníkov, a preto v zložení vlastných výrobkov nahrádzame mikroplasty prírodnými a obnoviteľnými surovinami. Týmto spôsobom chceme umožniť zákazníkom kúpiť si produkty ohľaduplné k životnému prostrediu,“ informovala Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

​Pod mikroplastmi reťazec rozumie pevné, vizuálne rozpoznateľné plastové častice menšie ako 5 mm s abrazívnym efektom, ktoré sú nerozpustné vo vode. Delia sa na primárne a sekundárne.

Primárne sa pridávajú do zloženia produktov na docielenie určitých vlastností, ako sú peelingy, zubné pasty, sprchové gély či šampóny. V šampónoch tvoria ochranný film, ktorý uľahčuje česanie vlasov po umytí, alebo spevňujú účes po použití vlasových prípravkov. V čistiacich prostriedkoch zabraňujú opätovnému znečisteniu predmetov.

Sekundárne mikroplasty vznikajú rozkladom plastov v životnom prostredí a nazývajú sa aj makroplasty.

V sortimente vlastných značiek Kauflandu zákazníci nájdu už viac ako 70 produktov kozmetiky bevola® bez tekutých i pevných mikroplastov vrátane celého produktového radu bevola Baby®, ktorý je zameraný na starostlivosť o detskú pokožku. Zákazníci tieto produkty rozpoznajú vďaka logu Receptúra bez mikroplastov, informoval Kaufland v tlačovej správe.​

01 - Modified: 2020-06-18 17:23:35 - Feat.: 0 - Title: V Bille nastala „Doba slovenská“. Reaguje na nárast záujmu zákazníkov o slovenské výrobky 02 - Modified: 2020-06-18 17:24:32 - Feat.: 0 - Title: Letáky Lidla už vo svojich schránkach nenájdete, reťazec skončil s ich vydávaním 03 - Modified: 2020-06-16 08:28:35 - Feat.: 0 - Title: Tesco rozširuje ponuku výrobkov Finest 04 - Modified: 2020-06-18 17:19:41 - Feat.: 0 - Title: Lidl zvýšil podporu slovenských dodávateľov. Nakúpil od nich tovar za 320 miliónov eur
01 - Modified: 2024-09-07 07:32:50 - Feat.: - Title: Kaufland a THIS IS LOCCO spustili cenovú apokalypsu 02 - Modified: 2024-08-16 08:26:41 - Feat.: - Title: Ticho je nedostatkový tovar, teraz ho nájdete v Kauflande 03 - Modified: 2024-05-31 08:44:15 - Feat.: - Title: Nová kampaň na K Park pokračuje so Separom, opäť si zahral aj v spote 04 - Modified: 2024-05-10 11:33:15 - Feat.: - Title: Film, TV reklama: Vtipnosť v reklame nevymiera 05 - Modified: 2024-03-01 08:01:13 - Feat.: - Title: Ďalšia legenda v Kauflande: Ján Mistrík objavuje chuť slovenských výrobkov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 21:45