E.on
StoryEditor

Česká firma E.on stopla reklamu na Facebooku, pripojila sa k bojkotu #StopHateforProfit

13.07.2020, 16:18
Autor:
(pš)(pš)
Teraz ju kritizujú jej zákazníci.

Energetická skupina E.on oznámila, že až do odvolania zastavuje všetku propagáciu na Instagrame a Facebooku. "Pripájame sa k celosvetovému bojkotu #StopHateforProfit. Spoločne s ostatnými globálnymi značkami zastavujeme publikovanie a propagovanie facebookových a instagramových postov. Snažíme prinútiť túto sociálnu sieť, aby aktívne riešila nenávistné prejavy. Zatváraním očí a ignorovaním problém nezmizne. Pre tento krok sme sa rozhodli, pretože súčasná pasivita zo strany Facebooku sa nezhoduje s hodnotami našej značky," uviedla značka.

V Česku E.on s okamžitou platnosťou zastavil na Facebooku reklamnú kampaň Zelená od E.ON, ktorú chce podporiť využívanie elektriny z obnoviteľných zdrojov, a tým prispieť k čistejšiemu ovzdušia, píše portál Mediar.cz. Za všetky propagované akcie platila firma v priemere stovky tisíc korún mesačne. "Facebook cielene potláča organický dosahu a firmy tak musia príspevky propagovať, aby sa obsah dostal medzi užívateľov. Nás to samozrejme poznamená. Len bez propagácie by mesačný zásah našich príspevkov klesol v priemere na jednu pätinu. My sme sa ale rozhodli nepublikovať vôbec. Podobný bojkot je namieste a dúfam, že Facebook podnikne adekvátne kroky k tomu, aby sme sa tam všetci cítili bezpečne," uviedla pre Mediar Daniela Magersteinová, manažérka sociálnych sietí E.ON v Česku.

Pod statusom sa firme množia negatívne komentáre, zákazníci chcú prejsť ku konkurencii. Tento krok vnímajú ako cenzúru, píše Mediar.
"Som rozhodnutím vašej firmy ako dlhoročný zákazník veľmi sklamaný. Iniciatíva Stop Hate for Profit sa bohužiaľ javí ako ideologické kladivo extrémnej ľavice využívaný v boji proti politickým oponentom v USA a inde. S poľutovaním teda konštatujem, že nejde o boj proti nenávisti a neslušnosti, ide o cenzúru," napísal napríklad Aleš Farda.
E.on si za rozhodnutím stojí, ide o pozastavenie komunikácie na facebooku a instagrame naprieč všetkými krajinami v celej skupine E.on. Pre firmu je toto príležitosť upozorniť sociálne platformy na problém, ktorý by spoločným dialógom rada zlepšila.

01 - Modified: 2023-07-06 10:55:31 - Feat.: - Title: Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie 02 - Modified: 2023-07-11 07:45:32 - Feat.: - Title: Twitter: Od spasiteľa socials po rekordéra úpadku 03 - Modified: 2023-03-03 08:35:36 - Feat.: - Title: Cielenie na Facebooku na mladých? Zabudnite, odporúčajú experti digitálnych agentúr. Čo funguje a čo už dávno nie? 04 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov 05 - Modified: 2022-11-14 08:07:07 - Feat.: - Title: 4 novinky zo 4 sociálnych sietí: Veľká zmena pre administrátorov Facebook stránok
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 04:30