Austrálska komisia pre ochranu hospodárskej súťaže a spotrebiteľov (ACCC) obvinila americkú internetovú spoločnosť Google, že poskytovala používateľom zavádzajúce informácie, aby ich prinútila odsúhlasiť používanie ich osobných údajov k cielenej reklame. Informovala o tom agentúra Reuters.
Podľa súdnych dokumentov komisia tvrdí, že Google riadne neinformoval používateľa o tom, že v roku 2016 začal spájať osobné údaje z účtov u svojich služieb s aktivitami používateľov na iných webových stránkach. Skombinované údaje potom využíval k podpore svojich reklamných aktivít. "Táto zmena znamenala pre Google veľa peňazí," uviedol predseda komisie Rod Sims. "Tvrdíme, že to dosiahli zavádzajúcim spôsobom," dodal.
Zmena podľa komisie umožnila spoločnosti Googlu spojiť internetové aktivity miliónov používateľov s ich menami a identitami, čo výrazne posilnilo jej pozíciu na trhu. "Domnievame sa, že Google poskytol austrálskym používateľom zavádzajúce informácie o tom, čo plánoval robiť s veľkými objemami ich osobných údajov, vrátane internetových aktivít na stránkach, ktoré nie sú spojené s Googlom," uviedol Sims.
Komisia okrem iného požaduje, aby firme bola vymeraná pokuta. Spoločnosť Google však tvrdí, že zmena bola dobrovoľná a že súhlas od používateľov žiadala zreteľným a ľahko pochopiteľným spôsobom. "Ak používateľ nesúhlasil, žiadnu zmenu z hľadiska našich produktov a služieb nepocítil," uviedol hovorca firmy. Dodal, že podnik chce svoj postoj obhajovať.