archív
StoryEditor

Marta Cesnaková: Za seba potrebujem mať pocit, že som urobila maximum

04.09.2020, 06:00
Autor:
pzpz
Predstavujeme hovorkyňu Slovenskej sporiteľne.

Stratégie sa rozhodli predstavovať hovorcov známych spoločností. V augustovom vydaní magazínu sme venovali priestor Marte Cesnakovej.

Marta Cesnaková prišla do komunikačného tímu Slovenskej sporiteľne v roku 2010. Hovorkyňou banky je viac ako päť rokov, počas ktorých sa venovala aj internej komunikácii, tiež má skúsenosti s riadením tímu internej a externej komunikácie. Predtým pracovala v Národnej banke Slovenska a na Ministerstve financií SR, kde bola členkou tímu zodpovedného za komunikačnú kampaň zavedenia eura na Slovensku. Tiež absolvovala päťmesačnú stáž v Európskej komisii v Bruseli.

S: Čo bolo pre vás najväčšou výzvou, keď ste nastupovali na aktuálnu pozíciu?
Určite pocit zodpovednosti, keďže som sa stala tvárou najväčšej banky a súčasne najhodnotnejšej značky na Slovensku. Bankovníctvo je najmä o dôvere, preto som si uvedomovala, že akékoľvek vyjadrenie môže mať vo finále veľký dosah. Na druhej strane, keď som sa stala hovorkyňou, bola som v banke už päť rokov a vedela, do čoho idem a ako sa s tým popasovať.

S: Na čo z toho, čo sa vám pracovne podarilo zrealizovať, ste najviac hrdá?
Máme silný komunikačný tím, ktorý dlhodobo robí skvelú robotu. Aspoň v to verím. Po vyše desiatich rokoch práce v Slovenskej sporiteľni som veľmi hrdá aj na to, ako sme sa zomkli a fungovali počas koronakrízy. Tie týždne považujem za najintenzívnejšie v celej mojej profesijnej kariére. Aj keď sa to na prvý pohľad možno nezdá, aj banky patrili svojím spôsobom k prvej línii, keďže bolo treba zabezpečiť fungovanie platobného styku, dostatok hotovosti, dostupnosť pobočiek a iné. V komunikácii to znamenalo nepretržité informovanie nielen médií, ale aj našich klientov.

S: Aké odporúčanie by ste dali začiatočníkovi na vašej pozícii?
Veľa sa pýtaj, nehanbi sa priznať, ak niečomu nerozumieš a nikdy v sebe nezabi kreativitu.

S: Čo vás na vašej práci najviac baví?
Som vďačná, že mám veľa slobody, priestor robiť kreatívne veci a zároveň aj zodpovednosť za moje rozhodnutia. Každý deň sa môžem naučiť niečo nové, stretávať inšpiratívnych ľudí, navyše byť súčasťou skvelého tímu, v ktorom sa človek nikdy nenudí. A najmä, ja sa do práce teším. A to je pre mňa najdôležitejšie.

S: A čo, naopak, najmenej?
Preferujem skôr organizovaný chaos ako príliš veľký poriadok. Takže ma nebaví akákoľvek administratíva.

S: Čím sa riadite a čo je najdôležitejšie v prípade krízovej komunikácie?
Každá kríza je špecifická, preto nemám rada univerzálne návody. Genericky si však myslím, že je dôležité dobre vyhodnotiť všetky dostupné informácie, urobiť rozhodnutie v rozumnom čase, transparentne komunikovať v smere ku klientom, k verejnosti a médiám a najmä nikdy neklamať.

S: Aký je rozdiel medzi B2B a B2C komunikáciou vo vašom segmente?
Rozdiel je v komunikačných kanáloch, ktoré využívame na oslovovanie jednotlivých cieľových skupín. Zatiaľ čo v B2C komunikujeme najmä prostredníctvom televízie a online, pri B2B je to skôr kombinácia online a osobnej komunikácie na eventoch či konferenciách. Minulý rok sme pre firemných klientov zorganizovali svoju prvú vlastnú B2B konferenciu #akonato, ktorej skvelé výsledky nás presvedčili, že je to správna cesta, a preto už chystáme ďalší ročník.

S: Aké sú spoločné črty B2B a B2C komunikácie vo vašom segmente?
Za obomi komunikáciami je silná značka Slovenskej sporiteľne, ktorú budujeme ako zodpovedného a digitálneho lídra pre život a podnikanie, teda pre oba tieto segmenty. Preto sa aj obe komunikácie zhodujú na hodnotovej úrovni našej značky. Primárne sa zameriavame na inovatívne digitálne riešenia a na zjednodušovanie vzťahu medzi klientom a bankou.

S: Manažérske pravidlo, ktorým sa riadite? A platilo aj v čase koronakrízy?
Vždy sa snažím robiť veci najlepšie, ako viem. Okolnosti, podmienky či vo finále aj výsledok môžu byť rôzne, no za seba potrebujem mať pocit, že som urobila maximum.

S: Čo by ste povedali o Slovensku vo svete?
Aktuálne? Že vieme doma šiť rúška, vyrábať autá a páliť ovocie. Dali sme svetu telegraf, AeroMobil ale aj Andyho Warhola. Sme srdce Európy, v ktorom vám vyrazia dych majestátne hory, rozprávkové hrady či bohatá história.

S: Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?
Máme v paralelnom vesmíre svojich dvojníkov, ktorí žijú svoje životy úplne inak ako my?

01 - Modified: 2020-08-31 07:45:17 - Feat.: 0 - Title: Zdenka Huňady: Komplexnosť a dynamika dokážu v jednu chvíľu nabudiť, ale rovnako tak sú niekedy aj únavné 02 - Modified: 2020-08-25 07:27:33 - Feat.: 0 - Title: Silvia Nosková Illášová: Snažím sa predvídať a plánovať do takej miery, ako je to možné 03 - Modified: 2020-03-04 15:26:38 - Feat.: 0 - Title: Tereza Molnár: Telco sektor je celkom rýchla horská dráha 04 - Modified: 2020-02-20 08:05:33 - Feat.: 0 - Title: Tomáš Bezák: Výzvou je prispievať k reputácii značky, tá sa totiž buduje dlho
01 - Modified: 2020-12-08 07:39:57 - Feat.: - Title: Hovorcovia VÚB: Je dôležité postrážiť si, aby sa cez všetky kanály komunikovalo rovnaké posolstvo 02 - Modified: 2020-11-20 06:10:16 - Feat.: - Title: Lucia Vargová: Komunikácia smerom k všetkým partnerom musí byť úprimná, jasná a autentická 03 - Modified: 2020-10-07 08:43:10 - Feat.: - Title: Michal Korec: Kalendár klame už o ôsmej ráno 04 - Modified: 2020-08-25 07:27:33 - Feat.: - Title: Silvia Nosková Illášová: Snažím sa predvídať a plánovať do takej miery, ako je to možné 05 - Modified: 2020-03-04 15:26:38 - Feat.: - Title: Tereza Molnár: Telco sektor je celkom rýchla horská dráha
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 09:57