Organizátori Zlatého klinca sa v roku 2018 rozhodli po prvýkrát oceniť najúspešnejšiu prácu v kategórii Best Non-Profit. Jej partnerom je každoročne Slovenská sporiteľňa, ktorá sa v tomto roku rozhodla odovzdať ocenenie agentúre Respect APP za prácu Zlý sen pre klienta Úsmev ako dar.
Respect APP vychádzal pri tvorbe reklamného spotu z insightu, že rodičom, ktorým hrozí, že im odoberú dieťa, sa snívajú zlé sny. Prísť o dieťa je zlý sen pre každého rodiča. Preto treba podporiť Úsmev ako dar, ktorý pracuje na tom, aby rodiny zostali spolu. Vizualita a spracovanie je inšpirovaná súčasnými dramatickými seriálmi.
Pod reklamný spot sa podpísala reklamná agentúra Respect APP, režisér Juraj Janiš a produkčná spoločnosť Hitchhiker films.
Minulý rok titul Best Non-Profit získala práca Prijateľní.sk, ktorú v spolupráci s Respect APP pripravilo združenie Divé maky. Kampaň zameraná na stieranie predsudkov o Rómoch upozorňuje na negatívne prekvapivý štatistický údaj o diskriminácii menšiny na trhu práce.
V roku 2018 cenu získala Istropolitana Ogilvy za prácu s názvom Moje dieťa pre organizáciu Magna.
- Generálny partner: Slovenská sporiteľňa
- Partneri: Bittner, Eallin Nomad, Heineken Slovensko - Zlatý bažant, Zoznam.sk