Predsedom Single channel poroty na tohtoročnej súťaži o najkreatívnejšie práce Zlatý klinec bol Jonáš Karásek z kreatívneho štúdia Gun Powder. Spolu s odborníkmi, ktorých vybralo ADC, hodnotili kategórie: Vizuál, Out of home, Craft, Design, Audio reklama a FIlm.
Ako sa vám v tomto roku porotcovalo na Zlatom klinci z pozície predsedu poroty?
Mal som dobrý pocit z toho, že nikto v porote výrazne nepresadzoval extrémny názor na určitú prácu. A keď už aj áno, bolo tam dosť ľudí, ktorí mu pripomenuli, že to jemne preháňa. Často totiž ľuďom prekážajú veci, ktoré sú príliš subjektívne. Zažil som ročníky, v ktorých silná osobnosť nakoniec presadila svoj špecifický pohľad a ovplyvnila tak všetkých. Myslím, že v tomto roku sme napriek odlišným názorom dokázali vždy nájsť rozumný konsenzus.
Ak by ste mali zhodnotiť celkovo úroveň prihlásených prác?
Úroveň bola rôznorodá. Niektoré kategórie ma sklamali, tak ako už takmer každý rok. Mám na mysli najmä Vizuál, OOH. Nechcem povedať, že tieto kategórie idú dole vodou, ale určite nestúpajú na kvalite.
I keď printy môžeme vnímať ako vizuály v online.
Iste, len si myslím, že pre ľudí sú dnes vo všeobecnosti zaujímavejšie interaktívne veci, čo sa odzrkadlilo aj na prihlásených prácach.
Máte na mysli práce prihlásené v kategóriách Craft a Film, kde bolo, mimochodom, aj najviac shortlistov – Craft 26, Film 21. Čo vás na týchto kategóriách pozitívne prekvapilo?
Celkovo sa mi zdala veľmi silná úroveň videí, či už televíznych, alebo onlinových, najmä čo sa týka remesla. Vieme na Slovensku spraviť 3D, ktoré je na svetovej úrovni...
Zostáva vám 85% na dočítanie.