SKGBC
StoryEditor

Slovenská rada pre zelené budovy komunikuje význam zeleného bývania prostredníctvom PR agentúry Kharisma

04.11.2020, 07:44
Autor:
redred
Komunikačné aktivity sú naplánované do mája 2021.

Občianske združenie Slovenská rada pre zelené budovy (SKGBC) je už takmer 10 rokov hlavným ambasádorom udržateľnej výstavby na Slovensku. Na Slovensko v tomto roku prinieslo európsky projekt SMARTER Finance fo Families, ktorý má spojiť štát, stavebníkov a banky s cieľom podporiť dostupnosť šetrného a udržateľného bývania pre širokú verejnosť. Komunikačným partnerom projektu sa stala PR agentúra Kharisma, ktorá v minulosti pre SKGBC poskytovala pro bono služby.

V riešení klimatických zmien hrá jednu z kľúčových úloh stavebný sektor. Zmeny v prospech udržateľnej, zodpovednej výstavby a zelených budov sú nevyhnutným predpokladom podpory životného prostredia, ako aj zdravého života. SKGBC v rámci napĺňania svojho poslania vytvára priestor na odborné diskusie k týmto témam, zdieľanie príkladov dobrej praxe a podpory medzisektorovej spolupráce.

Témy, ktoré riešime, sú odborné, dotýkajú sa však každodenného života všetkých nás – možností a dostupnosti zeleného bývania či renovácie, zdravého využívania vnútorného prostredia budov a ochrany životného prostredia pri udržateľnej výstavbe. Popri samotnej odbornej činnosti sa chceme zamerať aj na komunikáciu týchto tém pre širokú verejnosť,“ vyjadrila sa Hana Ovesná, výkonná riaditeľka SKGBC.

„Veľmi si vážime dôveru, ktorú nám SKGBC vyjadrila a sme radi, že môžeme nadviazať na našu doterajšiu podporu spoluprácou na projekte SMARTER, popri ktorom bude naďalej prebiehať aj podpora iných aktivít Slovenskej rady pre zelené budovy,“ hovorí Kristína Čambalová, zakladateľka a výkonná riaditeľka PR agentúry Kharisma. „V rámci nášho portfólia pravidelne venujeme istú kapacitu projektom a klientom z neziskového sektora. Vnímame ich jedinečný prínos pre spoločnosť a aj týmto spôsobom chceme pomáhať napĺňať poslanie nadácií, či občianskych združení. SKGBC sa už takmer 10 rokov angažuje v prospech udržateľných riešení v stavebníctve. Tento segment je globálne zodpovedný za takmer 40% emisií oxidu uhličitého (CO2) – jeho súčasťou sú však aj firmy, ktoré sa snažia o systémové zmeny. Práve o vnútornú i medzisektorovú spoluprácu a celkovú osvetu sa zasadzuje Slovenská rada pre zelené budovy. Vážime si možnosť byť súčasťou tohto úsilia.“

Komunikačné aktivity sú naplánované do mája 2021. Agentúra sa bude venovať  komunikácii odborných i lifestylových tém spojených so „zeleným bývaním“, zodpovedným a udržateľným stavaním i renováciou a možnosťami mechanizmov financovania z pohľadu štátnej podpory a bankového sektora.

Podstatou projektu je hľadanie a prepájanie možností jednotlivých stakeholderov – štátu, stavebného a bankového sektora tak, aby vznikla zmysluplná a účinná synergia s fokusom na ekonomicky efektívne a environmentálne zodpovedné riešenia.

Dôležitým krokom bude komunikácia týchto možností smerom k širokej verejnosti, ktorá uvažuje nad kúpou, alebo renováciou bytu či rodinného domu. Súčasťou PR kampane a projektu bude séria tematických Green Business webinárov pre angažovanú verejnosť, ktorá na  jar 2021 vyvrcholí špecializovanou konferenciou.

Projekt SMARTER sa stal finalistom prestížnej EU Sustainable Energy Week Awards. V rámci tohto medzinárodného projektu sa pripravuje program Green Homes & Green Mortgage, na ktorom sa podieľa 17 odborných organizácií z celej Európy s podporou Európskej komisie. Program má pomôcť prepojiť zvýhodnené hypotekárne financovanie, verejné prostriedky napríklad formou existujúcich dotácií a certifikačné mechanizmy zaisťujúce komplexnosť a kvalitu projektov. Typickým príkladom môžu byť „zelené hypotéky“, ktoré pomáhajú stavebníkom zadovážiť kvalitné, zdravé, energeticky efektívne bývanie.

01 - Modified: 2019-05-17 11:48:01 - Feat.: 0 - Title: PR agentúra Kharisma zastreší komunikáciu značky HELL ENERGY 02 - Modified: 2020-09-14 09:00:38 - Feat.: 0 - Title: Nadácia Volkswagen Slovakia v kampani hovorí o budúcnosti pre deti s autizmom
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 23:33