Z marketingového hľadiska Vianoce v reklame začali už na prelome uplynulého týždňa, aj keď vrece so sviatočnými reklamami sa v celom svete roztrhlo už o niečo skôr.
Nielen že svoju reklamu predstavil najžiadanejší zadávateľ reklamy John Lewis & Partners, ale pridali sa aj ďalšie značky. Coca-Cola stavila na výpravný spot so silnou emóciou a naopak SodaStream na bizarné Vianoce so Snoop Doggom, ktoré ale majú zmysluplný odkaz pre spoločnosť.
Najlepšiu emocionálnu odozvu podľa prieskumov zanechala reklama od spoločnosti LEGO Group. Jej kampaň s názvom Rebuild the World ukazuje detskú fantáziu pri skladaní si lega. Zobrazenie sveta očami detí je sprevádzané prespievanou skladbou What a Wonderful World.
„Reklama spoločnosti LEGO nie je iba najemotívnejšou vianočnou reklamou roku 2020, ale aj jednou z najemotívnejších vianočných reklám, aké sme kedy vo Veľkej Británii testovali,“ uviedla Rebecca Waring, globálna viceprezidentka spoločnosti Unruly a dodala: "Najpozoruhodnejšia vec na reklame spoločnosti LEGO je, že dosahuje tak silnú odozvu bez náznaku 'sadvertising'".
Na silné emócie stavil aj Disney. Peknú animáciu aj nostalgiu ponúka spot, ktorý je príbehom babičky, jej vnučky a taktiež v ňom figuruje ikonická plyšová hračka Mickey Mouse. Trojminútový film s názvom From Our Family To Yours je bez slov a tak je ľahko adaptovateľný do celého sveta. Aj napriek tomu však vzbudí príjemné vianočné emócie.
Vianoce v McDonald's sú opäť animované a pokračujú v koncepte Reindeer Ready. Značka ukazuje príbeh matky a jej dospievajúceho syna, ktorý sa tvári inak, ako mu napovedá jeho vnútro.
Minulý rok bola hlavnou postavou vianočnej reklamy Ellie a jej sob Archie.
Burberry vianočná reklama si získala pozornosť po celom svete. Inak poňatý sviatočný spot je ukážkou tanečníkov, ktorí predvádzajú oblečenie v choreografii medzi ľadovými krúpami. Tvorcovia reklamy, ktorá je zasadená do Londýna, tvrdia, že ide o nadčasový počin inšpirovaný mladými ľuďmi a talentami. Kampaň má byť ukážkou odhodlania, oslavou snov, poznávania a neustáleho prekonávania sa.
„Ideu pre film sme našli v histórii značky Burberry. Zakladateľ Thomas Burberry vytvoril inovatívne oblečenie odolné voči poveternostným vplyvom, ktoré používali polárni prieskumníci. To nám doručilo myšlienku príbehu, v ktorom jeho postavy ľahko odolajú čomukoľvek,“ uviedla spoločnosť MegaForce, ktorá spot režírovala.