Vianoce so sebou každý rok prinášajú aj nádielku vianočných reklám. Prinášame výber top desiatky od skúsených reklamných odborníkov. Tieto sviatočné počiny značiek, by sme si mali z tohtoročných Vianoc pamätať.
|
Martin Bajaník Owner and Creative Director PEKNE & DOBRE |
Dúfam, že to nie je príliš zahľadené do seba, teda do nášho kreatívneho priemyslu, ale asi najviac sa mi páči reklama Waitrose/John Lewis (Give A Little Love), ktorá dala príležitosť mnohým ľudom z kreatívneho biznisu, ktorí nemali úplne najlepší rok. Má to svoj normálny vianočný rozmer, ale aj metaúroveň a to sa mi páči. S veľkou cťou dopadli tento rok aj reklamy pre Coca-Colu a Amazon.
|
Juraj Pobjecký Strategist Oliver Agency |
Popri množstve krásnych a typických vianočných reklám je tu jedna koncoročná kampaň, ktorá u mňa vyčnieva z davu. 2020 bol ťažký, no i tak by niečo dobré mohlo z neho vzniknúť, tak znie posolstvo reklamy na 100 percentný austrálsky, preosievaný, organický kravský hnoj bez zápachu. Celý zisk z jeho predaja pôjde na charitatívne účely. Kampaň veľmi dobre reflektuje náladu v spoločnosti, ale posúvajú ju do nového uhlu, ktorý je extrémne relevantný pre produkt a vtipný zároveň.
|
Róbert Slovák Founder / Creative Director Róbert Slovák a jeho priatelia |
Mnoho ľudí s covidom stratilo chuť aj čuch. Agentúra Mortierbrigade spolu so šéfkuchárom pripravili špeciálne vianočné recepty, ktoré pomohli týmto ľuďom aspoň čiastočne si vychutnať všelijaké dobroty. Ingrediencie, ich chute či textúry konzultovali s odborníčkou na zdravotné problémy s čuchom a chuťou. Recepty našli čitatelia na stránkach belgického magazínu De Morgen.
|
Alex Strimbeanu Creative Director JANDL, marketing a reklama |
Musím priznať, že na Vianoce v sebe nezapriem detskú dušu a nebránim sa žiadnemu klišé, ktoré s tým súvisí, možno s výnimkou tých reklamných. Každopádne konštatujem, že tento rok priniesol skvelé kampane. Páčili sa mi napríklad Inner Child od McDonald’s, The Father od Coca-Coly či Show Must Go on od Amazonu. Objavil sa však počin, ktorý ma obzvlášť zaujal: vianočný príbeh od Doc Morris. Možno preto, že pracujeme v reklame, dokážeme rýchlo odhaliť pointy a to ich robí menej prekvapivými. Doc Morris však prišiel s veľmi prekvapivým zvratom založeným na jednoduchom insighte. Tlieskam pointe, jednoduchosti a emócii. Z môjho pohľadu je toto kampaň týchto Vianoc.
|
Adam Horecký Strategy Director MADE BY VACULIK |
Samozrejme favoritov na top vianočnú reklamu 2020 zo sveta by som mal niekoľko (Coca-Cola, SuperValu, Lego), no osobne ma najviac baví reklama Audi e-tron #FutureIsAnAttitude. Najmä preto, že na konci tohto šialeného roku sme už všetci emocionálne unavení, a táto reklama mi nepridala ešte ďalšiu emocionálnu nálož. Naopak, vyčarila mi úsmev na perách (bez slzy na krajíčku:-)).
|
Andrej Csino Creative Director Core4 Advertising |
Tento krásny choreografický film od Burberry - Singing in the Rain plní presne to čo má: aktivizuje vás, nedá sa na to prestať pozerať a máte okamžite chuť rozbiť všetky prekážky, čo vám život kladie do cesty.
|
Michal Belej Associate Creative Director Istropolitana Ogilvy |
Lego nepredáva iba kocky, predáva fantáziu. A tomu zodpovedá aj výpravný vianočný spot, ktorý prekvapí nielen vizuálnymi efektmi, ale aj humorom.
|
Iva Pacoňová Senior Copywriter Kreatívna Dvojica |
Vodafone UK - The magic of connection
Asi každý z nás strávil tento rok pre obrazovkou omnoho viac času než by možno chcel. Preto je prirodzené, že v dobe, kedy sa stále častejšie skloňuje závislosť na technológiách, sa operátori snažia poukazovať na situácie, kedy nám technológie vedia byť naozaj nápomocné. Nie vždy sa im to však podarí tak nenútene a emotívne, ako operátorovi Vodafone. Ak sa k tomu pridá navyše dobrá art direction, hudba, strih a message, výsledok stojí za to.
|
Adam Marčan Creative Director Mannschaft |
Už v lete si každý z nás prial aby tento rok konečne skončil. Tento insight krásne využil Burger King, ktorý pripravil vianočnú ponuku už v júli.
|
redakcia Stratégií |
V tomto roku je ešte viac ako inokedy dôležité myslieť na starých rodičov. Veľmi milo to znázorňuje Disney, ktorý stavil na silné emócie. Peknú animáciu aj nostalgiu ponúka spot, ktorý je príbehom babičky, jej vnučky a taktiež v ňom figuruje ikonická plyšová hračka Mickey Mouse. Trojminútový film s názvom From Our Family To Yours je bez slov a tak je ľahko adaptovateľný do celého sveta. Aj napriek tomu však vzbudí príjemné vianočné emócie.