Minulý rok bol pre agentúru Wiktor Leo Burnett z reputačného hľadiska veľmi pozitívny. O tom, ako vývoj agentúry ovplyvnila pandémia a aj odchod klienta Orange, hovorí Peter Kontra, Managing Director Wiktor Leo Burnett, najefektívnejšej a najkreatívnejšej agentúry na minuloročnom Zlatom klinci, ako aj Agentúry roka 2020.
Aký rok má agentúra za sebou? Z hľadiska ocenení to vyzerá ako veľmi silný rok.
Áno, bol to jeden s najúspešnejších rokov v histórii agentúry, čo ma vzhľadom na všetky okolnosti, ktoré sa v spoločnosti, ale aj v reklamnom biznise udiali, veľmi teší. Som rád, že sa nám ako agentúre podarilo získať „tripple“ najvýznamnejších ocenení – stali sme sa najkreatívnejšou agentúrou na Zlatom klinci, najefektívnejšou agentúrou na Effie Awards Slovakia, až sme nakoniec získali ocenenie Agentúra roka. Celkovo naše ôsme v poradí. Takže áno, z reputačného hľadiska to bol jednoznačne v
Ako ste zažívali prvú vlnu pandémie?
Myslím, že všetci sme v marci 2020 aspoň na chvíľu prepadli utopickým predstavám, čo sa ide so svetom udiať. Doteraz si veľmi živo pamätám ten pocit, s ktorým 12. marca padlo rozhodnutie o okamžitom a kompletnom presune agentúry na home office. Keď som čakajúc na priebežné správy, kto už je presťahovaný domov a zapojený, ľuďom posielal e-mail so slovami podpory, dúfal som, že takéto odlúčenie predsa len dokáže byť pre nás aj v niečom prínosom. Našťastie, opäť sa potvrdilo,
že kreativita funguje najlepšie vtedy, keď sa jej do cesty kladú prekážky. A tak počas prvej vlny karantény vzniklo u nás v agentúre veľa výnimočných projektov. Či už to boli Reklamy z obývačky pre 365. banku, kampaň Áno, teraz pre Škodu, projekt Len žiadnu paniku pre Gemerku a mnohé ďalšie.
Vidíte aj nejaké pozitíva minuloročnej pandémie?
Jednoznačne to preverilo silu a odolnosť našej firemnej kultúry. S kolegami sme sa veľmi rýchlo dokázali zhodnúť, ako v takýchto časoch držať spolu a ako si vzájomne vyjsť v ústrety. A celkovo pandémia veľa vecí výrazne urýchlila a naštartovala.
Fenoménom bol home office. Myslíte si, že ak časy dovolia, bude to forma práce v agentúrach?
Otvorene priznávam, že som nebol veľký fanúšik home officeu. My sme s tým nepracovali ani ako s benefitom, a keď sa na to pozerám spätne, dokonca sme tomu vytvárali prekážky (smiech). No ukázalo sa, že to môže byť cesta. Obzvlášť vtedy, keď musíme byť všetci doma, je paradoxne oveľa jednoduchšie zladiť sa na stretnutí, zvolať operatívny míting a pripojiť k nemu potrebných ľudí. Stále to však má svoje limity a sú fázy projektov alebo výkony, ktoré jednoznačne potrebujú fyzický kontakt zoči-voči. V jesennej vlne karantény sme už fungovali v hybridnom home office. Individuálnu prácu riešil každý z domu, ale review stretnutia či brainstormingy sme robili spoločne v agentúre. Z toho, čo som sa o tejto téme dočítal a zároveň reálne zažil, som si zatiaľ postavil pracovný koncept ateliérového modelu práce: individuálnu prácu pri počítači bez problémov preniesť na trvalý home office a výkony, ktoré vyžadujú tím, zachovať v agentúre. Tomu prispôsobiť aj priestor a ten ateliérový duch sa mi k tomu nielen páči, ale aj dobre funguje. Pri spoločnej tvorbe, zdieľaní nápadov a vzájomnej inšpirácii. No a potom už len vyriešiť, ako zladiť tie bloky individuálnej a spoločnej práce....
Zostáva vám 85% na dočítanie.