Sociálna sieť Twitter sa rozhodla poobzerať po ďalších príjmoch a reagovať na preferencie používateľov. Prevádzkovateľ platformy načrtol investorom plán o zavedení novej funkcie s názvom Super Follows.
Mikroblogovacia platforma si to predstavuje tak, že by používatelia správcom obľúbených účtov platili za prístup k špeciálnemu obsahu. Ten môže predstavovať okrem tweetov aj newslettre či vstupenku do skupiny. Ako uvádza The Verge, mesačná cena za takýto obsah by bola 4,99 dolára. Twitter to vníma ako spôsob, ako nechať tvorcov a vydavateľov platiť priamo sledovateľmi.
„Myslíme si tiež, že model financovaný publikom, kde predplatitelia môžu priamo financovať obsah, ktorý si najviac vážia, je trvalým stimulačným modelom, ktorý zosúlaďuje záujem tvorcov a spotrebiteľov,“ uviedol Dantley Davis, Chief design officer spoločnosti Twitter.
Agentúra Bloomberg uvádza, že novinku chce Twitter zaviesť „v priebehu roka“, ale presný dátum nie je jasný. Priame platby sú fungujúcim nástrojom aj na Facebooku či YouTube.
Platforma sa chystá aj na ďalšiu novinku, ktorá je populárna aj na iných sociálnych sieťach. Ide o Communities, ktoré by sme mohli prirovnať k Facebook skupinám. Tematické skupiny možno zakladať podľa konkrétnych záujmov, používatelia tak uvidia viac tweetov zameraných na nimi vybrané témy. Novinka otvára dvere aj značkám a možnostiam lepšieho zacielenia reklamy. Bloomberg uvádza, že 85 percent Twitterových príjmov z inzercie stále pochádza z brand marketingu.
Spoločnosť Twitter si stanovila cieľ zdvojnásobiť ročné príjmy na 7,5 miliárd dolárov do roku 2023 a uviedla, že v nasledujúcich troch rokoch očakáva zvýšenie svojej používateľskej základne v priemere o takmer 20 percent.