“Na základe aktuálneho vývoja, kedy vidíme, ako sa presúvajú do onlinu, alebo úplne rušia aj iné festivaly, sme sa rozhodli, že nebudeme tvrdohlaví. Zároveň však chceme dať Zlatému klincu šancu, aby bol výnimočný. Veríme, že ako bol minulý rok prvý, ktorý sa musel transformovať, naopak, v septembri prinesie závan čerstvého vetra a my sa na kreatívnej súťaži v nejakej miere stretneme,” hovorí Silvia Cyprichová, výkonná riaditeľka KRAS.
V nasledujúcich týždňoch sa bude pracovno-organizačný výbor intenzívne venovať príprave súťaže a postupne zverejňovať na webe a Facebooku bližšie informácie. Už teraz je ale známe obdobie, za ktoré bude možné prihlásiť reklamné kampane. Ako uvádza Alexander Smik, člen prezídia KRAS a organizačného výboru Zlatého klinca: “Do súťaže sa budú môcť prihlásiť reklamné kampane, ktoré boli zverejnené od 1. júla 2020 až do 31. júla 2021. Dôvod je prozaický: chceme dať priestor čo najviac prácam. Aj iné špecializované súťaže a mesačné hodnotenia sú dôkazom toho, že vzniká množstvo a kvalitných kampaní, agentúry a najmä zadávatelia k reklame pristupujú aj v týchto časoch aktívne. Mali by sme o nich hovoriť a mali by byť za svoju prácu ocenení. Lebo ako sa očakáva, rok 2021 nebude rokom storytellingu, ale rokom storydoingu.”
Zlatý klinec býval v minulosti sprevádzaný ďalšími dvoma úspešnými aktivitami, súťažou pre mladých kreatívcov Young Lions a Festivalom kreativity. Young Lions sa po minuloročnej prestávke opäť vráti a už v najbližších dňoch organizátori zverenia bližšie informácie a otvoria registráciu do národného kola súťaže. O Festivale kreativity a jeho podobe sa ešte vedú rozhovory.