Digitálne audio je bezpochyby trendom, ktorý je zaujímavý nielen pre poslucháčov, ale prináša aj ďalší priestor pre monetizáciu reklamy. Trendsetterom v digitálnej audioreklame je na Slovensku spoločnosť Expres Media, ktorá už pred dvoma rokmi uviedla na trh jej programatický nákup. O príležitostiach pre túto reklamu sme sa rozprávali s obchodnou riaditeľkou Rádia Expres Lenkou Čamborovou a online sales managerom Jozefom Hámorským.
Napriek tomu, že digitálne audio sa stáva vďaka podcastom pre poslucháčov čoraz obľúbenejšie, digitálna reklama je na Slovensku stále iba na začiatku. Keďže je to novinka, povedzme si v úvode, čo digitálna reklama znamená. Ide o spot, ktorý poslucháč počuje buď v streame rádia, aplikácii alebo podcaste. Jej výhodami sú najmä presnejší zásah cieľovej skupiny a merateľné štatistiky počúvanosti, tak ako sme zvyknutí z online reklamy. Klient zároveň platí len za impresie, teda za vypočutú reklamu.
„Čo sa týka zvuku, je to to isté ako spot v on air rádiu, ale z hľadiska nákupu sa tvári ako nákup webovej reklamy. Používajú sa presne také isté parametre, len namiesto videní sú počutia. To je základný rozdiel, čím sa odlišuje štandardná reklama v rádiu od digitálnej reklamy,“ vysvetľuje Lenka Čamborová.
Aj rádio sa dá nakupovať programaticky
Priekopníkom v predaji tohto formátu je práve Rádio Expres, ktoré ho ako jediné na Slovensku predáva aj programaticky. ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.