StoryEditor

Prieskum Mastercard: Chcete na prvom rande zapôsobiť? Plaťte bezhotovostne

01.05.2021, 08:00
Autor:
redred
Výsledky prvomájového prieskumu ukázali, že priemerná útrata za rande je 32 eur.

Napriek mimoriadnym opatreniam si podľa nového prieskumu Mastercard viac ako tretina opýtaných v posledných šiestich mesiacoch našla spôsob, ako uskutočniť svoju prvú schôdzku.

Najobľúbenejším spôsobom na zaplatenie útraty na prvom rande sú bezhotovostné platby. Vyplýva to z prvomájového prieskumu, ktorý Mastercard zrealizoval na Slovensku a v Českej republike v priebehu apríla. Na 80 percent ľudí pritom spravila dojem platba hodinkami, následne na viac ako dve tretiny platba telefónom. Naopak odrádzajúce sú platby stravnými lístkami. Zaplatenie spoločného účtu na prvom rande zostáva doménou mužov, aj keď takmer polovici žien nevadí si za seba zaplatiť.

V dnešnej dobe asi málokoho prekvapí, že o výsledku prvého stretnutia rozhodujú aj také detaily, ako napríklad spôsob platenia spoločnej útraty. Práve ten je pre necelú pätinu respondentov jedným z najviac znepokojujúcich okamihov celej schôdzky a preto ho neradno brať na ľahkú váhu. Platba bola pre respondentov výskumu hodnotená s rovnako znepokojujúcim dojmom ako záverečná otázka, či bude nasledovať ďalšia schôdzka alebo okamih rozlúčenia. Pre štvrtinu opýtaných je znepokojujúci aj moment stretnutia.

Mastercard

​Akonáhle dôjde k samotnému plateniu, platby sa v dvoch tretinách prípadov ujme muž. Ženy často vyčkávajú, čo muž urobí, preto je pre nich okamih platby viac znepokojujúcim ako pre mužov. Štvrtina žien rieši túto pre nich nepríjemnú chvíľu tak, že sa priamo spýta, ako účet budú platiť. 15 percent žien navrhne platbu za svoj podiel, pričom očakávajú, že muž ponuku odmietne a účet zaplatí celý.  

Na ideálnom rande by najväčší dojem urobilo zaplatenie útraty bežnou platobnou kartou, čo potvrdilo 17 percent respondentov. Prekvapivo platbu veľkou bankovkou by ocenilo len 8 percent z nich. Najpreferovanejším spôsobom platenia na prvom rande je pre 65 percent ľudí bezhotovostná platba. Pri držiteľoch kariet Mastercard je pritom toto číslo ešte vyššie – bezhotovostne ich na prvom rande platí 70 percent. Respondenti oceňujú najmä fakt, že tieto platby sú rýchle, bez prieťahov, diskrétnejšie a človek nemusí riešiť, či má so sebou dostatok hotovosti, čím predíde trápnej situácii.

„Napriek tomu, že platenie je úplne bežnou každodennou záležitosťou, táto oblasť vykazuje určité trendy. Posledný výskum spoločnosti Mastercard ukázal, že bezhotovostná platba bez zbytočného prepočítavania bankoviek a drobných pôsobí na náš náprotivok na prvom rande najlepšie. Vôbec najimpresívnejším spôsobom úhrady je potom platba telefónom a chytrými hodinkami, kde vidíme kontinuálny rast v popularite za posledné dva roky. Mobil alebo hodinky máme väčšinou pri sebe a platiť s nimi možno ľahko, rýchlo a bezpečne, uviedol Michal Čarný, generálny riaditeľ spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.

Kto za koho platí?

Platenie na rande zostáva stále doménou mužov, a to aj vtedy, keď žena ponúkne svoj podiel. O účet žiadajú muži na troch štvrtinách schôdzok. Podľa výskumu 77 percentám mužov nevadí, ak žena platbu neponúkne, pretože očakávajú, že všetko zaplatia sami. Na druhej strane ocenia, ak žena platbu ponúkne a muž ju potom môže následne zdvorilo odmietnuť. A keď tak žena neurobí? Skoro štvrtina mužov ju môže začať považovať za zlatokopku. V očiach žien potom muži, ktorí útratu na prvom rande nezaplatili, získali nálepku držgroša a pripravili sa o šancu ísť na ďalšiu schôdzku. Tak to vidí 56 percent žien, na druhej strane zvyšných 44 percent nečaká, že za nich muž zaplatí a nemajú problém tak urobiť samé. Iba v 6 percentách prípadov platil každý sám za seba.

A koľko vlastne prvé rande stojí? Nachystajte si 32 eur, v takejto výške sa totiž pohybuje priemerná útrata. V pätine prípadov sa síce rande zaobišlo bez akejkoľvek útraty, ale takéto schôdzky boli zároveň najhoršie hodnotené mužmi aj ženami.

Pokiaľ chcete zabodovať, mali by ste sa oblúkom vyhnúť týmto situáciám, ktoré na rande odradili väčšinu opýtaných:

  • Sťažnosť na kvalitu služieb kvôli snahe vyhnúť sa platbe: 30 %
  • Neochota zaplatiť: 25 %
  • Domáhanie sa zľavy: 16 %
  • Prepočítavanie mincí pri platbe v hotovosti: 11 %
  • Nedostatok peňazí: 11 %
  • Malé prepitné: 6 %

Prvé rande – nie je priestor na experimentovanie

Takmer v dvoch tretinách prípadov navrhuje prvé stretnutie muž a zároveň vyberá aj miesto. A pri tom vsádza na istotu. Viac ako polovica opýtaných vybrala na stretnutie miesto alebo podnik, ktoré dobre poznajú. Tam, kde predtým nikdy neboli, sa odvážilo iba deväť percent respondentov. Viac ako dve tretiny zvolili prechádzku, čo je pre polovicu respondentov tiež ideálny scenár.  K tomu patrí aj odpočinok na lavičke, prípadne návšteva kaviarne či reštaurácie – najčastejšie so slovenskou či talianskou kuchyňou. Vybrané miesto by malo disponovať dostatkom súkromia a malo by byť upokojujúce, útulne a zábavné.

Napriek sťaženej situácii zašlo v posledných šiestich mesiacoch na rande 37 percent opýtaných. Napomohli tomu alternatívne spôsoby zoznamovania, ako zoznamovacie aplikácie alebo internetové zoznamky, ktoré v období minimálneho sociálneho kontaktu nahradili tradičné spôsoby.  Na zblíženie ich využila celkom štvrtina respondentov, z toho aplikácie využilo 17 percent a zvyšných 8 percent internetové zoznamky. V 88 percentách prípadov po prvej schôdzke nasleduje aj druhá.

Prieskum uskutočnila nezávislá agentúra G82 metódou CAWI na vzorke 1202 dospelých respondentov na Slovensku a v Českej republike v apríli 2021.

01 - Modified: 2021-05-17 13:04:25 - Feat.: 0 - Title: Mastercard uviedla kartu True Name. Držiteľom umožní používať svoju pociťovanú identitu 02 - Modified: 2020-10-09 06:13:28 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Tri štvrtiny nakupujúcich v Európe dávajú prednosť miestnym obchodom
01 - Modified: 2023-08-24 08:14:14 - Feat.: - Title: Prieskum: Dve tretiny vydavateľov sa pripravujú na obdobie bez cookies v roku 2023 02 - Modified: 2023-06-07 06:40:41 - Feat.: - Title: Prieskum o kráse: Do módy sa vracia prirodzenosť 03 - Modified: 2023-05-31 10:23:43 - Feat.: - Title: Pre tri štvrtiny Slovákov je pri online nakupovaní dôležitá rýchlosť doručenia 04 - Modified: 2022-09-14 10:20:02 - Feat.: - Title: 2muse Talks: Dobrý prieskum dokáže priniesť kvalitné dáta a pomôcť aj v komunálnych voľbách 05 - Modified: 2022-08-19 03:43:01 - Feat.: - Title: Prieskum: Ktoré značky pív obľubujú Slováci?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 00:03