Kampaň Futureproof, s ktorou prichádza skupina Deutsche Telekom, má pomôcť mladým ľuďom z generácie Z odhaliť svoj potenciál a inšpirovať ich pri skúmaní možností ich budúcej kariéry a pri identifikácii zručností a schopností, ktoré majú aj keď o nich možno sami nevedia. Projekt chce prepojiť mladých, aby si medzi sebou pomáhali a boli si navzájom inšpiráciou.
„Minulý rok sme spustili aj kampaň „What We Do Next“, v ktorej sme búrali stereotypy o tom, že mladí sa na smartfónoch hrajú a nerobia nič užitočné. Jej tvárou bola mladá hviezda Billie Eilish. Prirodzeným pokračovaním je tohtoročná kampaň Keď máš vášeň, máš budúcnosť“, hovorí Ondro Mikuš, senior špecialista marketingovej komunikácie Slovak Telekom.
Globálnou tvárou kampane sa aj v tomto roku stala 7-násobná držiteľka ocenenia GRAMMY, americká speváčka Billie Eilish, ktorá hovorí: „Budúcnosť sa zdá byť neistá, ale vždy ma inšpiruje, keď vidím, čo dokáže naša generácia dosiahnuť, keď čelí najrôznejším výzvach.“
Claim kampane „Keď máš vášeň, máš budúcnosť“ predstavuje futuristické vyše dva a pol minútové video, v ktorom sa medzi ostatnými tvárami mihne aj samotná Billie Eilish. Video sa objaví vo viacerých recutoch v online a sociálnych médiách, kde bude kampaň prebiehať aj na Slovensku.
Projekt Futerproof podporili viaceré slovenské inšpiratívne mladé osobnosti a influenceri. Ambasádorom projektu sa stal digitálny nadšenec Tomáš Brngál, ktorý vyvinul VR aplikáciu na štúdium anatómie ľudského tela. Projekt podporili aj Sandra Sviteková z Dejepis Inak, ktorá sa snaží na svojom YouTube kanály popularizovať dejepis pre mladých ľudí, a ktorá verí, že by sa na školách malo viac diskutovať aj o hodnotách a kontexte dejín a tiež známi influenceri Moma, Duklock či slovenský mladý youtuber a šikovný kameraman Bača.
„Aj napriek tomu, že si pomôžem klišé o tom, ako je dôležité pomáhať mladej generácii, verím, že naše aktivity hovoria za seba. Základy tejto pomoci sme položili minulý rok, kedy sme okrem platformy ENTER, zameranej na rozvoj digitálnych zručností u detí,“ hovorí Mikuš a dodáva: „Pandémia zasiahla veľmi silno aj mladú generáciu. Priniesla do ich životov obavy o dostatok pracovných miest či neistotu spojenú s ekonomickou sebestačnosťou. Veríme, že naša kampaň ich inšpiruje k tomu, aby sa zamysleli nad tým, čo ich baví a snažili sa práve svoje záľuby a vášne premeniť na ich pracovné poslanie.“
Kampaň Telekom prináša lokalizovaný digitálny nástroj, ktorý pomôže mladým ľuďom lepšie pochopiť ich schopnosti a na základe osobnostných charakteristík odporučí, akým smerom sa môže uberať vo svojom budúcom pracovnom živote. Na rozdiel od existujúcich nástrojov, sa tento nástroj zameriava na jedinečnú perspektívu Generácie Z a identifikuje kľúčové trendy a zmeny vo svete práce a poskytuje prehľad prostredníctvom prispôsobeného a gamifikovaného zážitku.