Vojna na Ukrajine zasiahla všetky sektory, komunikačné agentúry sa jej tiež nevyhli. Naše hranice začínajú pociťovať nápor utečencov a nič nenasvedčuje tomu, že by sa situácia mala zlepšiť. Členské agentúry združené v Asociácii PR agentúr SR vyjadrili svoju solidaritu s dianím na Ukrajine zrušením galavečera PROKOP. Finančné prostriedky, ktoré asociácia na jeho organizáciu vyčlenila, smerujú na pomoc Ukrajine, a to cez mimovládne organizácie.
„Dianie u nášho východného suseda zasiahlo každého z nás. Všetci sme za jedno v tom, že ukrajinskému ľudu treba pomôcť. Materiálne, finančne, v našich myšlienkach i modlitbách. Zároveň sme však mali potrebu pomôcť aj ľuďom z nášho fachu. Sme predsa špecialisti na komunikáciu, a tak sme sa spojili s agentúrou MAINSTREAM, ktorá patrí medzi tri najväčšie PR agentúry na Ukrajine. Chceme vedieť, čím si naši priatelia prechádzajú,“ hovorí Adam Bačkor, spolumajiteľ agentúry GETLIKE, ktorá je v úzkom kontakte so Svetlanou Sverchkovou, COO MAINSTREAM agency, jednej z najväčších agentúr na Ukrajine.
Ukrajinská agentúra má vo svojom portfóliu ukrajinské, britské aj európske priemyselné spoločnosti a na trhu funguje už od roku 2004. Jej budúcnosť je neistá. „Dnes (07.03.2022, pozn. red.) nás COO agentúry MAINSTREAM informovala, že už niekoľko dní s kolegami nemôžu pracovať, no sú v neustálom kontakte. Všetko sa pre túto chvíľu pozastavilo, ľudia v agentúre a aj ich klienti momentálne hľadajú spôsob, ako si zachrániť život a budúcnosť pre svoje rodiny aj podnikateľské aktivity. Pre nás je to nepredstaviteľný obraz,“ hovorí Štefan Modrič, spolumajiteľ agentúry GETLIKE.
Prosba z Ukrajiny od kolegov z PR agentúry sa často mení. Kým minulý týždeň bol hlavnou témou SWIFT – ako funguje a prečo sa tak často skloňuje, v súčasnosti je podľa PR odborníkov z Ukrajiny potrebné ukazovať realitu – zbombardované školy, nemocnice a mierovú infraštruktúru. Dôležité je tiež podľa nich hovoriť o téme uzatvorenia vzdušného priestoru a najmä vysvetliť bežným ľuďom, o čo ide.
Pre ľudí, ktorí sa na Ukrajine živili PR biznisom, je dôležité len to, aby sa médiám sprostredkovali relevantné a overené informácie, ktoré ukazujú aktuálnu situáciu na Ukrajine. Kolegovia z PR túžia po slobode a mieri, chcú sa vrátiť k svojim rodinám a práci, ktorú tak milujú. Preto apelujú, aby sa aj na Slovensku podporili nezávislé médiá.