archív
StoryEditor

Ondrej Mikuš: Najviac ma baví, že môžem formovať jednu z najväčších značiek na Slovensku

02.06.2021, 17:58
Ondrej Mikuš je v súťaži Young Lions víťazom kategórie Marketers.

Ondrej Mikuš ohúril tohtoročnú porotu v súťaži mladých kreatívcov Young Lions v kategórii Marketers a spolu s Klaudiou Linkeschovou získali prvé miesto. Zlaté ocenenie si spoločne odnášajú za prácu Preži leto plné zážitkov s Radosťou!. Ondrej Mikuš súťažil síce v Young Lions, ale v Slovak Telekome pracuje ako senior online marketing špecialista.

Prečo ste sa prihlásili do súťaže Young Lions? A s akými očakávaniami?
Do kategórie Marketers som sa začal hlásiť od momentu, kedy sa prvýkrát otvorila. Prvýkrát sa mi podarilo ju vyhrať na druhý pokus ešte s bývalým kolegom Viktorom Blahom a tento rok sme to dokázali s Klaudi zopakovať. Očakávania sú samozrejme, vždy najvyššie:).

Čo si zo súťaže odnášate?
Zo súťaže si odnášam dobrý pocit z toho, že v konkurencii iných marketérov bola naša práca najlepšia. Eufória je o čosi menšia, keďže tento rok sa nemôžme tešiť na návštevu Cannes a real-time zážitku z medzinárodného kola. A ten seafood a pohár rosé na pláži budú tiež trošku chýbať.

Čo si pamätáte najviac z toho dňa, keď ste mali vypracovať zadanie? Čo bolo pre vás najťažšie a čo naopak, najľahšie?
Rýchle naštudovanie briefu, prvé kolo brainstormingu, druhé kolo brainstormingu, výber nápadov, ich rozpracovanie, hrubá prezka, final prezka. Najjednoduchšie bolo prísť s rôznymi nápadmi, ako brief naplniť. Najťažšie bolo vybrať tie, ktoré boli relevantné. Pomohlo nám aj to, že tohtoročný brief bol z telco prostredia, ktoré veľmi dobre poznáme.

Aké očakávania máte od Cannes?
Očakávam super zadanie na medzinárodnej úrovni, veľkú konkurenciu a snáď aj náš dobrý nápad, s ktorým sa pobijeme o prvé miesto v našej kategórii.

Prečo robíte v reklame, v oblasti komunikácie? Čo vás na tom najviac baví?
Ja som sa do reklamy dostal veľkou náhodou, ale postupne som sa ju naučil robiť a verím, že som v nej dobrý. :) Aktuálne ma najviac baví, že svojimi rozhodnutiami môžem formovať jednu z najväčších značiek na Slovensku.

Čo by ste robili, ak by ste nerobili v reklame?
Varil by som v streetfoodovej kuchyni.

Ktorá práca v reklame vás v poslednom období oslovila najviac?
Najviac ma v poslednej dobe zaujala kampaň Magistrátu BA na sčítanie obyvateľov - Bratislava sa ráta.

Najlepšia rada, akú ste kedy dostali a od koho?
Jedna rada od mojej bývalej šéfky Dáši Juríkovej – Aký brief, taký nápad. Druhá rada od mojej terajšej šéfky Peti Novotnej – Postav si stenu zo skla, za ktorou ťa nič „nevytočí“.

Kritika, ktorá vás najviac posunula? Respektíve, čo vás vo vašej práci najviac posúva?
Najviac ma posúvajú ľudia okolo mňa v práci – Petra Novotná, Michal Mrnčo, Ivka Daučíková, Klaudia. Veľakrát si myslím, aký dobrý feedback viem dať na prezentácii a keď počujem ten ich, tak viem, že mám ešte čo robiť.:)

Pre akého klienta by ste chceli pracovať?
Keďže som 15 rokov hrával aktívne baseball, chcel by som robiť pre môj obľúbený klub – New York Mets a potom pre MLB (Major League Baseball – najvyššia baseballová liga v USA).

Doplňte: Mám rád reklamu, ktorá...
vo mne vyvolá závisť z toho, že sme ju nepriniesli my. 

Váš status na sociálnych sieťach, ktorý vás najlepšie vystihuje?
Konkrétny status nemám, ale odporúčam sledovať Marka Ritsona a jeho no bullshit marketing.

Knihu, ktorú by ste odporučili?
Z knižiek by som vybral tieto tri:

  • Hans Rosling, Ola Rosling, Anna Rosling Rönnlund : Moc faktov: Desať dôvodov, prečo máme o svete mylné predstavy - a prečo sme na tom lepšie, ako si myslíme
  • David Ogilvy: Zpověď muže, který umí reklamu
  • James Hurman: The Case for Creativity

Ondrej Mikuš  spoločne s Klaudiou Linkeschovou reprezentujú mladých slovenských kreatívcov na medzinárodnom Cannskom kole súťaže Young Lions v kategórii Marketers, a to 9. júna.

O súťaži Young Lions Slovakia
Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition, ktorá je štandardne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola v Cannes.

Partneri súťaže:
Design - Slovenské centrum dizajnu
Digitál - Slovenská sporiteľňa
Media  - AMA
Film - Slovak Telekom
Marketers - O2 Slovakia
PR - Klub reklamných agentúr Slovenska
Print - Heineken Slovensko

Mediálny partner: Shutterstock

Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.

01 - Modified: 2023-06-22 07:27:30 - Feat.: - Title: Kde sa učí reklama a koľko absolventov marketingových odborov si nájde prácu vo fachu? 02 - Modified: 2022-06-15 18:46:02 - Feat.: - Title: Veľký úspech pre mladých kreatívcov: v Cannes získali zlato 03 - Modified: 2021-06-25 10:21:35 - Feat.: - Title: Predstavujeme talenty slovenskej reklamy: Všetky pocity z Young Lions sú silnejšie, ako som čakala 04 - Modified: 2021-06-14 12:57:24 - Feat.: - Title: Klaudia Linkeschová: Reklama, ktorá ma osloví? Má nečakané twisty a ostane v hlavách aj po niekoľkých rokoch 05 - Modified: 2021-06-14 13:45:30 - Feat.: - Title: Václav Kudělka: Verím, že grafické pero je silnejšou zbraňou ako tá strelná
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:58