Uhádnete, aká prichuť sa skrýva vo fľaši či plechovke #WhatTheFanta? To je hlavný motív novej kampane obľúbenej nápojovej značky z portfólia spoločnosti Coca-Cola. Fanta v nej spotrebiteľa vyzýva, aby sa pripojil k tajnej misii a spoločne sa vydali hľadať stopy vedúce k nájdeniu tajných ingrediencií novej malinovky bez cukru.
Nie je to však vôbec jednoduché. Je to výzva, ktorá musí byť prekonaná spoločnými silami. Aby bola pravda odhalená, je potrebné sa spojiť a spolupracovať s ostatnými. Zákazníci vopred nevedia, o akú príchuť ide. Šancu odhaliť tajomstvo dostanú až po zakúpení nápoja a jeho ochutnaní.
Celá kampaň má nádych bondovského štýlu. Prebieha v online priestore, tradičných médiách aj v miestach predaja. Podporená je tiež spoluprácou s ambasádormi na čele so známym youtuberom Danielom „GoGo“ Štrauchom. Ten v rámci kampane predstavuje lokálneho Jamesa Bonda, ktorého jedinou úlohou je uchrániť tajomstvo novej príchute. Súčasťou kampane je aj spotrebiteľská súťaž.
„Celá kampaň je koncipovaná ako hra či tajná misia, v ktorej sa z každého človeka, ktorý novú Fantu ochutná, stáva tajný agent s jediným cieľom – odhaliť pravdu skrytú pod vrchnákmi. Svet za poslednú dobu zvážnel. Prostredníctvom tejto kampane preto chceme, aby sa spotrebitelia hlavne pobavili. Využívame moment prekvapenia, vzrušenia eskalujúceho až do ochutnania, a nakoniec dumanie nad tým, o akú príchuť vo výsledku ide. Nápad podporuje hravosť samotnej značky, pretože Fanta dokáže aj obyčajnú chvíľu pretvoriť na nevšedný zážitok,“ komentuje novú kampaň brand manažérka značky Fanta Zuzana Staňková.
„Nová Fanta poskytuje možnosť vydať sa na stopu niečoho tajného, zažiť dobrodružstvo a vniesť do obyčajného života trochu vzrušenia. Mám rád, keď môžem v každodenných veciach nájsť nejaký nevšedný moment, a myslím si, že presne o to sa nová misia Fanty snaží. Zároveň ma baví komunikácia značky celkovo - je hravá, kreatívna, veselá, pozitívna. Užívam si, že som toho súčasťou,“ hovorí YouTuber Daniel „GoGo“ Štrauch, nový James Bond kampane #WhatTheFanta.
Kampaň #WhatTheFanta je globálna. Na Slovensku a v Českej republike prebieha od 2. mája po dobu jedného mesiaca. Komunikácia je vedená v miestach predaja, aplikácii, na webových stránkach Coca-Cola a objaví sa aj v tlačených a on-line médiách či televízii. Súťaž bude podporená aj komunikáciou na sociálnych sieťach, a to v spolupráci s vybranými influencermi, ktorí sa stanú pomocníkmi pri odhaľovaní utajenej príchute. Zaujímavosťou je, že televízny spot v bondovskom štýle bol natáčaný v Prahe, využíva sa však aj v iných častiach sveta.
Hlavnou aktivitou je spotrebiteľská súťaž, ktorá funguje na princípe skenovania a registrácie QR kódov z obalov súťažných fliaš a plechoviek prostredníctvom aplikácie Coca-Cola. V aplikácii potom tiež prebieha samotné hádanie novej príchute – za zdieľanie tipov získava spotrebiteľ drahokamy, ktoré je možné premeniť na drobné ceny (napríklad slúchadlá alebo osušku). Všetci zúčastnení sa navyše automaticky zaraďujú do žrebovania o hlavnú cenu, ktorou je voucher na dovolenku do exotických destinácií v hodnote 6 000 €.