Prinášame nový diel Agency Insider. Rubriky, ktorou približujeme agentúrny život, ako vznikajú nápady, kde sa agentúry inšpirujú, aké majú spoločné rituály. Veríme, že našimi menej tradičnými otázkami priblížime ich fungovanie a zároveň ľudí, ktorí v agentúre pracujú. A to môže byť v mnohom inšpiráciou.
Predstavujeme agentúru Elite / Monday Lovers.
Predstavte agentúru jednou - dvoma vetami.
|
Peter Šurín Creative & Strategy Director |
Máme radi pondelky.
Čo vás ako agentúru najviac vystihuje?
|
Peter Šurín Creative & Strategy Director |
Švajčiarsky nožík. Všetko je u nás integrované a nápady vznikajú bez ohľadu na médiá.
|
Marián Hlinka |
Vieme, dá sa, urobíme. Veta, ktorú sme klientom hovorili od úplných začiatkov, aj keď sme absolútne netušili, či to aj naozaj zvládneme. Zvládli sme. Dnes sme už rozvážnejší, ale stále dosť “pankáči”, aby sme sa pustili do čohokoľvek, čo stojí za to.
Ako a kde sa vám najlepšie brainstromuje?
|
Peter Michalka Creative Director |
V krčme na pive.
|
Bianka Dingová Senior Copywriterka |
Najlepšie nápady prichádzajú v polohe ležmo – v práci na sedačke alebo doma v posteli.
|
Jozef „Jofan“ Kyselica Creative & Art Director |
S kávou v ruke, na čerstvom cigaretovom vzduchu a s dobrým parťákom.
Ako ste nahradili spoločné rituály na podporu fungovania tímu?
|
Peter Šurín Creative & Strategy Director |
Raňajky sme nahradili večerným vínom pri kamere. A keďže sme sa na začiatku lockdownu sťahovali do nových priestorov, čaká nás teraz obdobie vytvárania nových rituálov.
|
Marián Hlinka Client Service Director |
Odložili a zrušili sa všetky plánované teambuildingy. Na druhú stranu to ale znamená, že teraz ich bude o to viac a budú dlhšie. A asi si ich aj viac užijeme.
Čo ste ešte nikdy nikomu o agentúre neprezradili?
|
Peter Šurín Creative & Strategy Director |
Tak ako v starých priestoroch pod Hradom, aj v nových na Obchodnej máme zatuchnuté priestory vhodné pre mučiareň.
|
Marián Hlinka |
Náš predošlý názov (Elite Solutions) skomolilo asi 90 percent ľudí a hoci sme si na to po čase zvykli a smiali sa na tom, na začiatku nás to zakaždým poriadne štvalo. Len krátky výber našich mien: Elit, Elitte, Elit Solution a podobne.
V čom zmenila súčasná situácia vaše myslenie?
|
Marián Hlinka Client Service Director |
Hoci sa obávam, že to po pár týždňoch vyprchá, mám pocit, že si dokážem úplne inak vážiť čas. Som vonku s rodinou alebo kamarátmi a užívam si to oveľa viac, než predtým.
|
Jozef „Jofan“ Kyselica |
Nechtiac som začal šetriť a dosť ma to baví.
|
Bianka Dingová |
Prehodnotila som svoj rebríček hodnôt – veci ako zdravie a možno vidieť sa s najbližšími sa presunuli na prvé miesta.
|
Peter Michalka |
Zistil som, že „všade dobre, doma najlepšie“ naozaj platí.
Váš post na sociálnych sieťach, ktorý mal najviac laikov a zdieľaní?
|
Barbora Jurovcová |
Emócia z tejto fotky je o to silnejšia, že mi pripomína časy, keď sme úspech mohli oslavovať hromadne, bez rúšok a odstupu. O to viac sa tešíme na ďalšie marketingové večery, na ktorých si budeme môcť pripiť s kamarátmi z reklamy po tom, ako sme sa rok a pol hrbili doma za počítačmi. :)
Aký nápad vás v poslednom období najviac zaujal?
|
Šimon Gál |
Rory Sutherland často vo svojich podcastoch a prednáškach hovorí o tom, čo sa môže biznis naučiť od správania včiel. Až 80 percent včiel lieta pri zbere nektáru na overené miesta, no približne 20 percent z nich sa zakaždým vydáva objavovať nové zdroje nektáru a peľu. Šanca, že sa vrátia s nektárom je minimálna, no ich objavovanie chráni z dlhodobého hľadiska úľ pred vyčerpaním lokálnych zdrojov – keď nájdu nový zdroj, predĺžia zásoby na dlhé obdobie. Ako sa hovorí, odvážnemu šťastie praje.
|
Jozef „Jofan“ Kyselica |
Bohužiaľ nie ten môj. :)
|
Bianka Dingová |
Akcia pražského umelca Epos 257 s názvom Vanitas, počas ktorej dva roky vyrezával z billboardov motívy kvetov, ovocia a rôznych malých predmetov, aby z nich spravil inštaláciu pripomínajúcu barokové zátišie. Vizuálny smog je témou, ktorá by mala zaujímať aj nás a toto je jeden z originálnych spôsobov, ako na ňu upozorniť.
|
Peter Michalka |
Kombinovať bourbon so zázvorovým pivom.
Elite / Monday Lovers radia, ako využiť voľný čas. Ich tipy na čítanie, pozeranie a relax:
Čítanie:
- Luke Sullivan – Hey, Whipple, Squeeze This: A Guide to Creating Great Ads
- Tim Collins: 100 Ways to Create a Great Ad
- Jana Beňová – Flanérova košeľa
- Andrzej Sapkowski – The Witcher
- Irena Brežná – Vlčice zo Sernovodska
- Juraj Karpiš - Zlé peniaze
Sledovanie a počúvanie:
- The Expanse
- Snowpiercer
- TheBigBangTheory
- Can't Get You Out of My Head
- Love, Death & Robots
- Caliphate
- The Office
- My Name Is Earl
- Welcome to Utmark
- Halston
Podcasty: Huberman Lab, Choďte do… , Kvantum ideí, Knižný kompas, Profil zločinu, That Peter Crouch Podcast, SME Dejiny
Voľný čas:
- Motorka
- Kolobežka
- Hra na priečnu flautu
- Stráviť pracovný deň vo wellnesse
- Pozeranie teenage seriálov
- Púť do Santiaga
- Opakované pozeranie Harryho Pottera
- Objednávanie a sadenie kvietkov na balkóne
- Ticho, príroda, voda a vietor