Svetová súťaž kreativity Cannes Lions sa začala. Ponúka prehľad toho najlepšieho, čo mala reklamná brandža možnosť vidieť za uplynulý rok. Stratégie a Wiktor Leo Burnett sa aj v tomto roku rozhodli pre spoluprácu a projekt Cannes Predictions, ide o súboj v tipovaní, ktoré reklamy na festivale kreativity dostanú väčší počet ocenení.
V súboji sa stretne zaujímavá dvojica reklám Oreo vs. Tinder, tipujú Digital projects Director Mafra Slovakia Denis Schvarcz a Dominika Múdra, Associate Strategy Director z agentúry Wiktor Leo Burnett.
Mondelez Oreo “The Oreo Doomsday Vault” // The Community (Miami, USA)
Tinder “Swipe Night” // 72andSunny (Los Angeles, USA)
Ktorú reklamu tipuje za víťaza oslovená dvojica?
|
"Dve apokalyptické práce, ktoré zabojujú o ocenenia Cannes Lions." Dominika Múdra |
Na Zem mieri asteroid a ľudia si kladú otázku, kto zachráni sušienky Oreo pred koncom sveta? Spoločnosť Mondelez zobrala nevinný tweet od milovníčky Oreo s plnou vážnosťou a postavila trezor, ktorý v prípade katastrofy zachová Oreo pre budúce generácie. “The Oreo Doomsday Vault” je peknou ukážkou toho, že východiskom pre vašu ďalšiu kampaň môže byť naozaj čokoľvek. Stačí len sledovať, čo ľudia hovoria o vašej značke.
Mojim favoritom na víťazstvo v tomto dueli je však “Swipe Night”, v ktorej Tinder zmenil klasické swajpovanie fotiek na interaktívny zážitok a vniesol tým úplne nový rozmer do zoznamovania sa. Zábavné, hravé, ale aj zmysluplné. Tak čo, ako by ste sa rozhodli vy? Zachránili by ste počas apokalypsy šteniatko?
|
"Tindru sa podarilo kreatívnym spôsobom vniesť do hry rozhodnutia v simulovaných situáciách." Denis Schvarcz |
Mojim favoritom je Tinder. Nájsť v zoznamovacej aplikácii toho pravého, alebo pravú bolo doteraz vždy možné najmä na základe fyzických parametrov a napísaného selfproma zúčastnených. Podarilo sa im kreatívnym spôsobom vniesť do hry rozhodnutia v simulovaných životných situáciách. Mohli tak reálne prispieť k vyššiemu success rate ľudských spojení, ktorým appka pomáha. Navyše je hra zábavná, interaktívna a dokonale načasovaná na sobotňajší večer do mobilného telefónu. Čiže na vysielací čas, kedy mladých ľudí televízna reklama nezastihne.