Cannes Predictions je súboj, v ktorom agentúra Wiktor Leo Burnett a Stratégie tipujú, ktoré z vybraných reklám budú úspešnejšie na reklamnom festivale kreativity v Cannes. V tomto battle proti sebe stoja dve práce, ktorých spoločným menovateľom je humor.
Tipujú Katarína Čabáková z agentúry Wiktor Leo Burnett a proti nej Ivan Netík z Mafra Slovakia.
Amazon Alexa “Alexa’s Body” // Lucky Generals (London, UK)
Prvá reklama Amazonu na Super Bowl. Ak by si mal každý predstaviť Alexu ako osobu, určite by sa našlo množstvo žien, ktoré by mysleli na Jordana. Rovnako ako šéfka dizajnérov novej rady Amazon Alexa.
Central Department Store “Shop Unfriend” // Wolf BKK / Factory01 (Bangkok, Thailand)
Midnight sales sú zábavou dovtedy, kým si kamošky nechcú kúpiť rovnaký produkt, potom končí sranda a ide o boj- o kabelku.
A takto vyzerajú tipy na víťazov:
|
"Pri reklame Amazon ma bavil twist s použitím mužskej celebrity." Katarína Čabáková |
Amazon uviedol tento spot na SuperBowle, tak ako v minulosti, aj teraz stavili na celebritu – tentokrát v podobe Michaela B. Jordana. Bavilo ma to, našli spôsob ako vtipne odprezentovať featury produktu a bavil ma aj ten twist, použiť sexi mužskú celebritu na SB kde zväčša značky predávajú svoje produkty spojením s atraktívnymi ženami.
Centra dpt. Store – vtipný insight, skvelý styling a výborná produkcia. Ale kľudne by mi stačilo seknúť to v 1 minúte.
Za mňa v tomto dueli víťazí Amazon Alexa.
|
"V oboch reklamách stavil tvorca na silu emócie." Ivan Netík |
V oboch reklamách stavil tvorca na silu emócie, reklamy sú vtipné, žiadny násilný hard sale.
V reklame Centra dpt. Store bolo cieľom zvýšenie pozitívnej brand awareness siete thajských obchodných domov Central Department Store a povedomia o ich Midnight sales. Aby bolo jasné, aké dobré ich výpredaje sú, ukázali nám najlepšie kamarátky, ktoré si vybrali rovnakú kabelku a ich priateľstvo sa zmenilo na súboj. Reklama má teda vtipnú myšlienku, že priateľstvo je silné len kým neprídu výpredaje :)
Amazon stavil jednoznačne na známu tvár a to Michael B Jordana. Reklama bola vyrobená pre Super Bowl a Jordan v nej zosobňuje novú formu hlasového asistenta Amazonu Alexu, teda aspoň v predstavách jednej z tímu dizajnérov. Úprimne viem si predstaviť, že skoro každá žena by doma ocenila takéhoto pomocníka :)
Ako víťaza tipujem spot Amazonu.