Cannes Predictions je súboj, v ktorom agentúra Wiktor Leo Burnett a Stratégie tipujú, ktoré z vybraných reklám budú úspešnejšie na reklamnom festivale kreativity v Cannes. Ide o posledný súboj, v ktorom tipujú Martina Bednárová z Mafra Slovakia a za agentúru Wiktor Leo Burnett Milan Sitárik.
Mastercard “True Name” // McCann (New York, USA)
Mastercard predstavila platobné karty True Name™. Tie umožňujú držiteľom mať na svojej karte uvedené meno, ktoré vystihuje, kým sa skutočne cítia byť. Je to veľkým prínosom pre mnohých členov komunity LGBTQIA+. Legálna zmena mena je často zdĺhavý a náročný úradný proces. Platobné karty spoločnosti Mastercard umožňujú, aby mali ľudia na svojich platobných kartách uvedené meno, ktorému sami dávajú prednosť.
Royal Mint Australia “Donation Dollar” // Saatchi (Melbourne, Australia)
Na Medzinárodný deň charity, ktorý sa konal 5. septembra, uviedla Kráľovská austrálska mincovňa na trh darovací dolár, prvú menu zákonného platidla na svete, ktorá má byť darovaná. Donation Dollar má pripomínať, že aj malá čiastka môže pomáhať k veľkým skutkom a má potenciál významne prispieť k životu mnohých ľudí.
Posledná z tipujúcich dvojíc komentuje reklamy nasledovne:
|
"Emotívny podtón kontroverznej témy pomáha k zapamätateľnosti." Martina Bednárová |
Donation dollar
Precízne spracovaná snímka, ktorá vyvolá pokoj a dáva dôraz na detail. Saatchi&Saatchi stavili na istotu – neexperimentovali s prevedením, reklama dodáva seriózny podtón serióznej téme. Agentúra sa očividne držala striktne zadania, čím nevybočila alebo nevyvolala zásadnejšiu emóciu, nevytvorila priestor na oslovenie väčšieho publika, ale určite tým konzervatívneho zadávateľa uspokojila.
True Name
Z hľadiska aktuálnosti a trendovosti trafil Mastercard klinec po hlavičke. Emotívny podtón kontroverznej témy pomáha k zapamätateľnosti. Agentúra veľmi jasne a pekne zobrazila postoje Mastercardu, reklama je jednoduchá, no emočne silná. Má veľkú šancu osloviť nielen mladšiu cieľovú skupinu, ale aj starších mileniálov – a teda ľudí, ktorí na platenie používajú najmä platobné karty či mobily. Oceňujem genderovú tému, do ktorej sa spoločnosť marketingovo rozhodla ísť. Zobrazenie tolerancie však nemusí v konzervatívnych krajinách vyznieť vždy šťastne, Mastercardu sa to podľa mňa podarilo.
Môj tip na víťaza – Mastercard.
|
"Obidva projekty sú vynikajúce." Milan Sitárik |
Obidva projekty sú vynikajúce. Za mňa väčší nápad a väčší potenciál zažiariť v Cannes má Donation Dollar od Royal Mind Australia. Úplne jednoduchý nápad s obrovským dopadom na život mnohých. Projekt, ktorý by sa mohol použiť kdekoľvek vo svete.