Počas pandémie bola väčšina škôl nútená zatvoriť svoje brány, čo malo za následok obrovský dopad na kvalitu výučby žiakov. Analýza ministerstva školstva zistila, že až 52 000 detí nemalo niekoľko mesiacov prístup k dištančnému vzdelávaniu. Od svojho vzniku sa Nadácia ZSE snaží prispievať k zlepšovaniu procesu vzdelávania na Slovensku.
Preto sa vo svojej novej kampani rozhodla poukázať na tento závažný problém a zároveň uľahčiť žiakom cestu za vzdelaním prostredníctvom grantového programu Výnimočné doučko. Ten podporil realizáciu až 39 vzdelávacích projektov a letných škôl.
„Napriek tomu, že školský rok už pomaly končí, žiakov a učiteľov čaká ešte náročná úloha… dobehnúť veľké množstvo zameškaného učiva. Na tento problém sme sa rozhodli poukázať dramatizáciou symbolického príbehu chlapca, ktorý sa zo všetkých síl snaží, ale aj tak nedobehne autobus do školy a zostane tak v porovnaní s ostatnými deťmi pozadu. Zároveň však komunikujeme aj motivačnú výzvu #DobehnemeTo, ktorá znázorňuje odhodlanie Nadácie ZSE, ale aj spolupracujúcich učiteľov realizovať vzdelávacie projekty a letné školy, aby dokázali aspoň minimalizovať negatívne dopady pandémie na budúcnosť detí,“ vysvetľuje kreatívu Matej Valo, Senior Copywriter agentúry Elite / Monday Lovers.
V čase zatvorených škôl takmer pätina učiteľov v rámci off-line výučby kombinovala zasielanie pracovných listov s telefonickým kontaktom, aby ich žiaci mali aspoň základný kontakt so školou.
„Preto sme sa rozhodli takýmto učiteľom pomôcť. V rámci grantového programu Výnimočné doučko sme podporili projekty, ktoré umožnili vzdelávanie všetkých žiakov bez rozdielu. Celkovou sumou 70 000 eur podporíme nielen školy ale aj organizácie, ktoré svojimi aktivitami pomáhajú vyrovnávať šance a príležitosti vo vzdelávaní. Chcem veriť, že náš grantový program pomôže tým učiteľom, ktorí veria, že má zmysel “dobehnúť to” a vyhnúť sa opakovaniu ročníka, čo je pre deti bezpochyby traumatizujúce a absolútne nesprávne,“ dopĺňa Peter Bednár, správca Nadácie ZSE.
Súčasťou kampane budú okrem hlavného spotu aj krátke videodokumenty z prostredia škôl o podporených projektoch z grantu Výnimočné doučko, ale aj rozhovory a blogy s učiteľmi o tom, ako sa so svojimi triedami vyrovnávali s dopadmi pandémie.
Vizitka kampane:
Agentúra: Elite / Monday Lovers
Klient: Nadácia ZSE / Erika Škultétyová
Creative Director: Jozef Kyselica
Senior Copywriter: Matej Valo
Art Director: Jozef Kyselica
Strategy Planner: Šimon Gál
Copywriter: Filip Olšovský
Graphic Designer: Daniel Spišiak
Account Director: Marián Hlinka
Account Manager: Natália Blašková
Social Media Manager: Martin Lomen
Produkcia: Filmaari
Režisér: Jana Gerbel