Občianske združenie Ľudia z marketingu sa zapojí do výberu kreatívnej agentúry pre vakcinačnú kampaň, ktorú pripravuje Ministerstvo zdravotníctva SR. Členovia združenia sa aktívne angažovali už pri tvorbe zadania pre výberové konanie a zástupca združenia bude priamo v hodnotiacej komisii.
Aktívna spolupráca s Komunikačným odborom ministerstva zdravotníctva, ktoré je od apríla poverené touto úlohou, má prispieť k vyššej očkovanosti aj pozitívnejšiemu vnímaniu vakcinácie.
Pre úspešné zvládnutie pandémie je rozhodujúca kolektívna imunita, a tá sa dá podľa odborníkov dosiahnuť 70 až 80 percentným zaočkovaním populácie, pri nových mutáciách môže byť toto percento dokonca vyššie. Práve pri rozhodovaní sa o očkovaní hrá komunikácia kľúčovú úlohu. V čase hoaxov a zavádzajúcich informácií je nesmierne dôležité, aby občania nestratili dôveru v kroky štátnych inštitúcií.
Združenie Ľudia z marketingu, ktoré zastrešuje marketérov najmä z oblasti súkromného sektora, vníma veľmi citlivo percentuálnu úroveň zaočkovania v rámci Slovenska. Oceňuje súčasné kroky rezortu zdravotníctva v snahe o komplexnejšiu komunikáciu s verejnosťou, pričom v ďalšej etape chce poskytnúť svoje profesionálne skúsenosti.
„V rozvinutejších ekonomikách sveta vidíme, že tento druh komunikácie patrí medzi najzodpovednejšie a najprestížnejšie. Je to aktivita, pre ktorú sa oplatí spojiť sily, pretože téma má dopad na nás všetkých a presahuje hranice firiem, agentúr, či inštitúcií verejného sektora. Zapojením chceme ministerstvu zdravotníctva vyjadriť podporu a poskytnúť naše skúsenosti z veľkých firiem. Zároveň vítame, že rovnako chce pomôcť aj Klub reklamných agentúr (KRAS), ktorého zapojenie bude takisto kvalitatívnym garantom,“ povedala Drahomíra Juríková, prezidentka združenia Ľudia z marketingu.
Kampaň je výzvou pre kreatívny priemysel
Zadanie pre kampaň, ktorú pripravuje nový tím Komunikačného odboru MZ SR, vnímajú Ľudia z marketingu ako významnú výzvu pre kreatívny priemysel. Doterajšie kroky odboru MZ SR pod novým ministrom presvedčili zástupcov združenia, že jediným cieľom je vybrať čo najlepšiu stratégiu a kampaň, ktorá by mala byť kľúčovou na konci leta a na jeseň 2021, ako aj v ďalšom období.
Ministerstvo zdravotníctva informuje členov KRASu, že pripravuje verejné obstarávanie na fullservisovú reklamnú agentúru, ktorá v limite do 138.999 eur bez DPH zadefinuje strategické riešenia, prinesie kreatívne nápady a zrealizuje kampaň, ktorá pomôže zvýšiť pozitívne vnímanie očkovania u dospelej populácie.
Viac informácií a ukážky vakcinačnej kampane si môžete stiahnuť na tomto linku.