StoryEditor

Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť na reklamu SPP je čiastočne opodstatnená

07.07.2021, 10:45
Autor:
pzpz
Spoločnosť odmieta názor, že reklama je „ukážkovým príkladom greenwashingu“.

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu rozhodla, že reklama „Čistá elektrina“ spoločnosti SPP je čiastočne opodstatnená. Komisia preto apeluje na zadávateľa reklamy a vyzýva ho k zmene alebo úprave posúdenej reklamy, prípadne k zamedzeniu jej ďalšieho šírenia.

Podnet bol Rade pre reklamu podaný na reklamu spoločnosti SPP, ktorá propaguje predaj elektriny vyrobenej z obnoviteľných zdrojov energie, na svojej webovej stránke, ako aj prostredníctvom televízneho spotu, resp. reklamnou kampaňou „Čistá elektrina“.

Televízny spot ukazujúci prírody dopĺňa voice-over s wordingom: „Všetkým ľuďom, dobrej vôle, čistý les a čisté pole. Čisté rieky, čisté nebo, čistý vzduch a čisté všetko, čistú lásku, čistú radosť. Aby sa len dobré dialo. Čistá energia pre prírodu, aj pre vás. Prejdite na čistú elektrinu vyrobenú z obnoviteľných zdrojov. SPP.“  Reklama je v závere doplnená o text: „Čistá energia od SPP je spojená s výkupom elektriny vyrobenej z obnoviteľných zdrojov energie. Viac na spp.sk“.

Sťažovateľ v podnete uvádza, že neexistuje technické riešenie, ktoré dokáže rozlíšiť a smerovať elektrickú energiu podľa jej pôvodu. V danom prípade ide vždy o viaceré zložky, ktoré sú dané energetickým mixom, ktorý zahŕňa napr. aj jadrové elektrárne.  Podľa sťažovateľa získa zákazník za 2 eurá certifikát a ilúziu čistej energie, pričom pri bežnej spotrebe elektrickej energie domácnosti približne 20 eur mesačne sa zisk spoločnosti zvýši o 10 percent. Sťažovateľ si kladie otázku, aké sú náklady a začo ich zákazník platí? Na záver dodáv...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2019-04-08 11:02:25 - Feat.: 0 - Title: Rada pre reklamu má nových členov. A staronovú prezidentku 02 - Modified: 2021-01-29 12:29:39 - Feat.: 0 - Title: Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť na reklamu Lidla je neopodstatnená
01 - Modified: 2023-05-11 08:00:24 - Feat.: - Title: Rada pre reklamu: Startitup nedostatočne označil reklamný článok. Čitateľ musí dostať jednoznačnú informáciu 02 - Modified: 2023-05-31 11:44:23 - Feat.: - Title: Pozitívna zákaznícka skúsenosť zvyšuje hodnotu firmy. Tieto značky a inštitúcie ju robia najlepšie 03 - Modified: 2023-03-16 15:03:35 - Feat.: - Title: Otvorenosť, efektivita a rýchlosť: Tieto témy dominujú internej komunikácii (anketa) 04 - Modified: 2023-03-05 23:00:00 - Feat.: - Title: Aj my máme svoj pohľad na tendre, skicovné či feedback, hovoria zadávatelia o iniciatíve Férový tender 05 - Modified: 2022-12-05 07:21:32 - Feat.: - Title: Eva Tiko Rajčáková: Teším sa úprimnej snahe otvárať spoločenské témy
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. jún 2023 07:49