Čo sa dialo v Rade pre reklamu pri reklamách Budúcnosť je vaša, kde sa použil AI vytvorený hlas Júliusa Satinského alebo pri vianočnom spote Telekomu "Spermie"? Prečo spot Tipsportu "Stačí len začať" slovenská Rada vyhlásila za neetickú a podľa českej bol úplne v poriadku? Môže byť etika brzdou pre odvahu a kreativitu?
„Bol to postupný proces, prostredie si potrebovalo navnímať pravidlá. Od divokej slobody sme sa posunuli k jazde podľa manuálu. Dostali sme sa k žiadanému stavu, kedy si môžeme povedať, že značky sa správajú korektne a zodpovedne," hovorí Eva Tiko Rajčáková.
„Reklamná branža testovala všetko, čo si dovtedy nemohla dovoliť. Aj nahotinky. Bežne sa využívalo ženské telo, aby sa upriamila pozornosť na nejaký tovar. Na začiatku sa tolerovala nahota, ak bola spojená s produktom, ktorý sa prezentoval. A mohla byť spojená aj veľmi ľahko," tvrdí Radoslav Kutaš.
Mnohé značky sa snažia dostať svojou reklamou až na hranu, provokovať a byť kontroverzné. Platí staré známe, že aj zlá reklama je reklama? Aj nad touto filozofickou otázkou sme sa zamysleli v najnovšej epizóde podcastu OK360.

