Agentúra dotcom advertising pripravuje pravidelný dotcom newsletter s názvom Connecting the Dots, ktorý dostáva priestor aj v printovej verzii Stratégií. Je to stĺpček o stratégií, kreativite a všetkom zaujímavom, čo udeje zväčša v reklamnej a marketingovej brandži, ale aj mimo nej.
Článok vznikol v spolupráci s agentúrou dotcom advertising.
Psychológovia, sociológovia a antropológovia. Na nich sa hráme v momente, keď si myslíme, že za deň (v lepšom prípade za dva) prinesieme skutočne nový pohľad na vnútorné motivácie človeka, v reklamnom svete známy ako insight.
Skôr by sme sa však mali zamerať na to, aby sme v našich konceptoch boli viac užitoční ako zbytočne múdri. Insight by totiž nemal byť reklamný gimmick na originálne myšlienky.
#1
Najdôležitejší text, ktorý budete tento mesiac čítať o insightoch a monokultúre v reklame, nájdete na martinweigel.com. Weigel nám ukazuje, že môžeme mať v strategických rukávoch akékoľvek insighty, no keď sa podcení idea/exekúcia samotná, aj najlepšia ľudská pravda je len nudným vyhlásením.
#2
Nech sa vám bude hocikto snažiť nahovoriť hocičo, televízia ostáva najefektívnejším a zároveň najdôveryhodnejším médiom. Bodka. Dokazuje to aj The Global TV Deck od Thinkbox, ktorý tvrdí, že televízia dokáže generovať 3x väčší objem predaja ako akékoľvek iné médium.
#3
Podporujeme nový pojem na scéne – modernú marketingovú krátkozrakosť (Tom Roach). Znamená preceňovanie hodnoty informácií, ktoré máme bezprostredne pred sebou a sú ľahko vytiahnuteľné z našich digi reportov, a podceňovanie hodnoty informácií, ktoré sa ťažšie alebo pomalšie zachytávajú. Namiesto večného hľadania odpovedí v reportoch skúsme zdvihnúť hlavu od pracovného stola a nájsť súvislosti v obyčajných veciach – v MHD, v preplnenom supermarkete či v rade na test.
#4
Koľko stojí firmu hromadný brainstorming alebo nekonečné interky? Meetingcost.live vám to prezradí a asi vás to nepoteší.