Agentúra dotcom advertising pripravuje pravidelný dotcom newsletter s názvom Connecting the Dots, ktorý dostáva priestor aj v printovej verzii Stratégií. Je to stĺpček o stratégií, kreativite a všetkom zaujímavom, čo udeje zväčša v reklamnej a marketingovej brandži, ale aj mimo nej.
Článok vznikol v spolupráci s agentúrou dotcom advertising.
Ako je možné, že o našej cieľovke máme viac dát ako kedykoľvek predtým, a tak málo im rozumieme? A sú vôbec pravdivé, ak zoberieme do úvahy, koľko botov a neaktívnych účtov sa nachádza v našom obľúbenom digitále?
A ak by aj boli pravdivé, stále majú jednu chybu – opisujú minulosť. Málokedy predikujú budúcnosť, lebo to, čo nám ukazuje história, je, že ďalšia „veľká vec“ často leží na okraji danej disciplíny.
#1
HypeAuditor zverejnil, že iba 55 percent followerov na Instagrame sú skutoční ľudia, čo v podstate znamená, že zvyšných 45 percent sú/boli neaktívne účty alebo fake followeri.
#2
Koľko používateľov iPhonov chce, aby sme o nich získavali informácie? 14 percent. Nová verzia iOS obsahuje už možnosť Tracking transparency, ktorá zber dát o používateľskom správaní blokuje, a hádajte čo… má ju aktivovanú 86 percent tých, ktorí si ju nainštalovali. Šokujúce, že ľudia si vybrali súkromie pred reklamami na pracie prášky.
#3
Tricia Wang pracovala v Nokii, keď bola svetovou jednotkou na trhu mobilných telefónov. Tricia je sociologička, ktorá v tom čase upozorňovala na vzostup smartfónov. Vedenie ju nebralo vážne, lebo to nevideli vo svojich veľkých dátach o cieľovej skupine. Celý proces opisuje vo svojom populárnom TED talku.
#4
P&G, Chase, Uber, eBay a kopa ďalších značiek skúšajú „turn off“ experiment, ktorý spočíva v zastavení investovania do digitálnej reklamy. Na čo prišli? Na to, že zisky to vôbec neovplyvnilo, alebo, naopak, že vzrástli. Na podobné fakty a prieskumy ad fradu upozorňuje pravidelne Dr. Augustine Fou, ktorého môžete sledovať na LinkedIn alebo Twitteri, a Bob Hoffman na Ad Contrarian.
#5
Aj vy hneď klikáte na OK, keď na webe vyskočí banner s cookies? Možno si to rozmyslíte, keď zistíte, koľko tretích strán má po takomto kliku prístup k vašim súkromným dátam. Akúkoľvek stránku si ľahko overíte na pagexray.fouanalytics.com.