dotcom advertising
StoryEditor

Connecting the Dots: Dátová kombinatorika

Dáta majú jednu chybu – opisujú minulosť a málokedy predikujú budúcnosť.

Agentúra dotcom advertising pripravuje pravidelný dotcom newsletter s názvom Connecting the Dots, ktorý dostáva priestor aj v printovej verzii Stratégií. Je to stĺpček o stratégií, kreativite a všetkom zaujímavom, čo udeje zväčša v reklamnej a marketingovej brandži, ale aj mimo nej. 

Článok vznikol v spolupráci s agentúrou dotcom advertising. 

Ako je možné, že o našej cieľovke máme viac dát ako kedykoľvek predtým, a tak málo im rozumieme? A sú vôbec pravdivé, ak zoberieme do úvahy, koľko botov a neaktívnych účtov sa nachádza v našom obľúbenom digitále?

A ak by aj boli pravdivé, stále majú jednu chybu – opisujú minulosť. Málokedy predikujú budúcnosť, lebo to, čo nám ukazuje história, je, že ďalšia „veľká vec“ často leží na okraji danej disciplíny.

#1

HypeAuditor zverejnil, že iba 55 percent followerov na Instagrame sú skutoční ľudia, čo v podstate znamená, že zvyšných 45 percent sú/boli neaktívne účty alebo fake followeri.

#2

Koľko používateľov iPhonov chce, aby sme o nich získavali informácie? 14 percent. Nová verzia iOS obsahuje už možnosť Tracking transparency, ktorá zber dát o používateľskom správaní blokuje, a hádajte čo… má ju aktivovanú 86 percent tých, ktorí si ju nainštalovali. Šokujúce, že ľudia si vybrali súkromie pred reklamami na pracie prášky.

#3

Tricia Wang pracovala v Nokii, keď bola svetovou jednotkou na trhu mobilných telefónov. Tricia je sociologička, ktorá v tom čase upozorňovala na vzostup smartfónov. Vedenie ju nebralo vážne, lebo to nevideli vo svojich veľkých dátach o cieľovej skupine. Celý proces opisuje vo svojom populárnom TED talku.

#4

P&G, Chase, Uber, eBay a kopa ďalších značiek skúšajú „turn off“ experiment, ktorý spočíva v zastavení investovania do digitálnej reklamy. Na čo prišli? Na to, že zisky to vôbec neovplyvnilo, alebo, naopak, že vzrástli. Na podobné fakty a prieskumy ad fradu upozorňuje pravidelne Dr. Augustine Fou, ktorého môžete sledovať na LinkedIn alebo Twitteri, a Bob Hoffman na Ad Contrarian.

#5

Aj vy hneď klikáte na OK, keď na webe vyskočí banner s cookies? Možno si to rozmyslíte, keď zistíte, koľko tretích strán má po takomto kliku prístup k vašim súkromným dátam. Akúkoľvek stránku si ľahko overíte na pagexray.fouanalytics.com.

01 - Modified: 2021-09-06 10:40:52 - Feat.: 0 - Title: Connecting the Dots: Najťažšie veci sú tie najjednoduchšie 02 - Modified: 2021-09-06 10:40:12 - Feat.: 0 - Title: Connecting the Dots: The „I" word
01 - Modified: 2022-10-17 13:12:51 - Feat.: - Title: dotcom advertising sa mení na oh my DOT 02 - Modified: 2022-06-24 05:03:01 - Feat.: - Title: New York Festivals zverejnil shortlisty. Medzi stovkami zahraničných prác je osem od štyroch slovenských agentúr 03 - Modified: 2022-05-13 13:15:46 - Feat.: - Title: Ďalší ročník Talentov Novej Európy s novou kampaňou od dotcom advertising 04 - Modified: 2022-05-10 11:06:36 - Feat.: - Title: Dotcom advertising hlási viaceré personálne zmeny. Kľúčovou je nový Client Service Director 05 - Modified: 2022-06-13 06:56:21 - Feat.: - Title: Connecting the Dots: Ready, steady, don‘t go
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 21:42