Prieskum spoločnosti GfK Slovakia sa zameral na 32 kategórií potravinových produktov na pultoch obchodných reťazcov. Sledoval pritom percentuálne zastúpenie slovenských výrobkov, ale aj absolútne počty týchto produktov vystavených v prvej línii.
Ako vyplýva z výsledkov prieskumu, výrazne viac slovenských výrobkov v ponuke majú zahraničné reťazce. Najviac slovenských výrobkov má v regáloch Tesco a Kaufland. Tie dosahujú viac ako dvojnásobné počty vystavenia slovenských výrobkov v porovnaní s priemerom konkurencie.
Podľa prieskumu prevádzky spoločnosti Kaufland dosiahli vyššie zastúpenie slovenských výrobkov na svojich pultoch vo všetkých sledovaných kategóriách – 2,2 násobok počtu oproti priemeru trhu. A to aj napriek tomu, že v percentuálnom ponímaní bol pomer slovenských výrobkov vo viacerých kategóriách nižší alebo porovnateľný s priemerom trhu. Celkové percentuálne zastúpenie slovenských výrobkov je v Kauflande okolo 37%. Je preto, podľa prieskumu, veľmi dôležité spomínať vždy nielen percentuálne zastúpenie, ale aj absolútne čísla, ktoré dokresľujú celkový obraz diania na trhu.
O prieskume:
Prieskum Podiel vystavenia slovenských výrobkov v maloobchode 2016 bol na podnet spoločnosti Kaufland Slovenská republika realizovaný spoločnosťou GfK v období od 30.5 do 26.6.2016. Prieskum sa celkovo uskutočnil na 360 predajniach všetkých formátov potravinových reťazcov v rámci celej Slovenskej republiky. Prieskum sledoval 32 kategórií potravín, vrátane 92 podkategórií. Podľa zistení prieskumu najviac vystavení slovenských výrobkov je v kategóriách vody, pivo, víno a liehoviny. Naopak najmenej ich bolo v kategóriách chladené mäso, oleje, dezerty a maslo.