IKEA má novú kampaň, ktorá je trošku iná, ako tie, na ktoré sme zvyknutí. Z pohodlia modernej domácnosti sa neváha vrátiť do 18. storočia. A to preto, aby nám ukázala, absurdnú situáciu - čo by sa stalo, ak by sa ľudia žijúci v tomto období rozhodli zvečniť bohatú večeru na stole, bez mobilov či fotoaparátov, ktoré v tom čase neexistovali. V kontraste s tým ako to robíme dnes bežne, keď si nafotíme jedlo a v priebehu pár sekúnd ho zverejňujeme na sociálnych sieťach. IKEA takto chce poukázať, že jedlo je relax a nie súťaž o nejaké lajky na sociálnych sieťach.
V reklame vidíme ako sa v 18. storočí stretne celá rodina pri bohato prestretom stole. Keď sa už jej členovia chcú zahryznúť, otec rodiny vstáva a hovorí, počkajte. Vzápätí prichádza maliar, ktorému maľovanie obrazu trvá nejaký čas. Keď je už obraz namaľovaný, rozbehnú sa s ním sluhovia po okolí, aby zistili, ako sa ľuďom páči. Samozrejme, že všetko trvá nejaký čas a rodina za stolom je poriadne znudená a najmä hladná. Ten istý obraz sa vzápätí odohráva o niekoľko storočí neskôr. Moderná rodina sedí za stolom a hlava rodiny zachytáva mobilom pokrm na stole. Čas je síce omnoho kratší, ale výsledok rovnaký. IKEA hovorí: Poďme relaxovať!.
Podľa stránky adweek.com vychádza insight na túto reklamu z posledného prieskumu Life at Home report, ktorý hovorí, že v Šangaji 49% respondentov uviedlo, že je pre nich mať Wi-fi dôležitejšie ako sa socializovať v domácom prostredí. Preto IKEA slovami Poďme relaxovať! vlastne myslí - tešme sa viac z varenia, spoločného stolovania a vôbec z toho, že môžeme byť spolu.