Samotní predajca hovorí o koncepte „Predajňa 21. storočia“. Jeho hlavným motívom je, podľa slov Martina Heřmánka, riaditeľa predaja Datartu, humanizácia priestoru. „Dôraz je kladený na prehľadnosť vystaveného tovaru, jednoduchšiu orientáciu a pohyb v predajni vďaka použitiu nových materiálov a technológií,“ dodáva.
Pri tvorbe nového dizajnu sa Datart, v spolupráci s architektonickým ateliérom Lila, inšpiroval v zahraničí a vychádzal z vlastných skúseností. „Zákazníkom chceme čas strávený v našej predajni čo najviac spríjemniť. V novom dizajne používame prírodné odtiene zelenej a viac drevených prvkov,“ hovorí Martin Heřmánek..
Špeciálna vôňa
Cieľom je, podľa slov Ivy Pavlouskovej, hovorkyni Datartu, aby sa zákazník v predajniach cítil príjemne. „V predajniach sme rozšírili uličky, aby sa v nich mohli pohybovať aj zákazníci na invalidných vozíkoch a rodiny s kočíkmi. Regály sú iba také vysoké, aby zákazník dobre videl na celú predajňu. Vystavený tovar si môže zákazník pozrieť a vyskúšať, či mu vyhovuje. Našou predajňou sa šíri špeciálna vôňa Datart. Upravili sme aj výdajné miesto pre e-shop. Vo väčších predajniach máme aj priestor pre odpočinok s možnosťou dobitia mobilu či tabletu a v niektorých predajniach sú k dispozícii aj kávovary s našou kávu Nero.“
Nová predajňa Datartu sa nachádza v trnavskom obchodnom centre City Arena. Ide o menšiu predajňu s plochou 435 m2. Predajňa je navyše šetrnejšia k životnému prostrediu. Vďaka novému LED osvetleniu, usporiadanému do zaujímavého dizajnu, ušetrí až tretinu elektrickej energie.