StoryEditor

Tesco, Kaufland, Lidl, Billa. Ktorý reťazec zarába najviac? (analýza)

20.10.2016, 09:57
Autor:
rmrm
Analytici portálu IndexPodnikatela.sk pripravili rebríčky obchodných reťazcov podľa tržieb a ziskov za rok 2015.

Dáta pre analýzu získali analytici IndexPodnikatela z najaktuálnejších účtovných závierok jednotlivých obchodných reťazcov umiestnených v Registri účtovných závierok, pričom obdobie, za ktoré sú jednotlivé závierky vypracované sa môže mierne líšiť, nakoľko ich účtovné obdobie môže začínať v rôznych mesiacoch. V analýze si posvietili na 4 obchodné reťazce, konkrétne Tesco, Kaufland, Lidl a Billa.

Tesco s najvyššími tržbami

Ako informoval Branislav Vaculčiak, zakladateľ portálu IndexPodnikatela.sk, z hľadiska tržieb je na tom najlepšie Tesco Stres SK – 1,338 miliardy eur. Na druhom mieste sa nachádza Lidl Slovenská republika, v tesnom závese nasleduje Kaufland. „Tesco si však z hľadiska zisku po zdanení vodcovstvo neudržalo, práve naopak. Dosiahlo stratu viac ako 44 miliónov eur a obstálo najhoršie spomedzi porovnávaných obchodných reťazcov,“ dodáva Branislav Vaculčiak. Ostatné tri obchodné reťazce zaznamenali zisk, pričom najvyšší dosiahol Lidl.

IndexPodnikatela

V rentabilite dominuje Lidl, Tesco prepadá

„Čo sa týka rentability alebo ziskovosti jednotlivých obchodných reťazcov, pre jej porovnanie sme si zvolili ukazovateľ rentability aktív (ROA),“ vysvetľuje Branislav Vaculčiak. Tento ukazovateľ, podľa jeho slov, hovorí o tom, koľko centov čistého zisku vyprodukuje 1 euro majetku. Najlepšie je na tom obchodný reťazec Lidl, pričom na 1 euro majetku pripadá až 17 centov čistého zisku. Nakoľko Tesco dosiahlo stratu, jeho ukazovateľ rentability aktív ma negatívny charakter a dosahuje hodnotu - 5%. „Práve tento ukazovateľ považujeme za najdôležitejší, pretože najviac vypovedá o efektívnosti hospodárenia jednotlivých obchodných reťazcov. Aj preto môžeme konštatovať, že najlepšie je na tom Lidl a naopak, najhoršie obchodný reťazec Tesco,“ uzatvára Branislav Vaculčiak.

IndexPodnikatela

01 - Modified: 2025-12-12 11:19:27 - Feat.: - Title: Nikoleta Lörincová: Naša sila je v spájaní ľudí, značiek a komunít 02 - Modified: 2025-11-13 08:09:12 - Feat.: - Title: Spoznať kvalitu skla RONA v Lidli sa oplatí. Odkazuje Peter Sklár v novej kampani 03 - Modified: 2025-11-10 13:13:58 - Feat.: - Title: Nová adventná kampaň: Niektoré tašky z Kauflandu nesú ťažký nákup, iné ťažký príbeh 04 - Modified: 2025-08-22 10:25:01 - Feat.: - Title: Separ, šport a nedočkavá mládež: Kaufland spúšťa piaty ročník projektu K Park 05 - Modified: 2025-07-10 11:35:27 - Feat.: - Title: Lupiči z Kauflandu sú späť. A opäť majú geniálny plán
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 03:01